پیام سپاهان
تجربه اصفهان به پارک های علمی اندونزی منتقل شد
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 11:30:13
سپاهان نیوز - اصفهان- تجربه های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جریان برگزاری کارگاه آموزشی "توسعه پارک‌های علم و فناوری" به پارک های علمی اندونزی منتقل شد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: کارگاه آموزشی توسعه پارک‌های علم و فناوری با حضور محمدجواد امیدی، معاون این شهرک و رئیس مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو (آیریس) اوایل ماه جاری در شهر جاکارتای اندونزی برگزار شد.
این کارگاه در چارچوب طرح "حمایت از ساختارهای شتابدهنده نوآوری: مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری اندونزی" با حضور متخصصان بین‌المللی توسط یونسکو و با حمایت مالی آژانس همکاری‌های بین‌المللی کره‌جنوبی (KOICA) برگزار شد.
رئیس مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری یونسکو (آیریس) و معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این کارگاه آموزشی به بیان تجربه های جمهوری اسلامی ایران و اصفهان در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و نیز اهمیت و نقش دولت در راه‌اندازی این مراکز پرداخت.
محمدجواد امیدی به برگزاری سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در سپتامبر 2018 (شهریور 97) در اصفهان اشاره کرد و این کنفرانس را فرصت مناسبی برای بهره‌مندی مدیران و کارشناسان پارک‌های فناوری اندونزی از تجربه های جهانی این حوزه دانست.
در این کارگاه آموزشی 36 نفر از 15 پارک علم و فناوری اندونزی حضور داشتند و با تجربه های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آشنا شدند.
روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به ایرنا اعلام کرد: در این کارگاه آموزشی مباحث و تجربه هایی مانند چگونگی راه اندازی مرکز رشد فناوری، پارک علم و فناوری، ایجاد اشتغال پایدار در شرکت های دانش بنیان، سرمایه در گردش پارک های علم و فناوری و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان از سوی این شهرک مطرح شد.
مرکز منطقه‌ای توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری (آیریس) توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاسیس شده و تلاش می‌کند تجربه های ایران در این حوزه را به کشورهای در حال توسعه منتقل کند.
پس از 22 سال از زمان آغاز فعالیت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اکنون بیش از 500 واحد فناور در دوره رشد مقدماتی، مراکز رشد علم و فناوری و پارک علم و فناوری شیخ بهایی در این شهرک مستقر هستند و برای بیش از شش هزار و 800 دانش آموخته دانشگاهی اشتغال پایدار فراهم شده است.
ت/3011/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34819/تجربه-اصفهان-به-پارک-های-علمی-اندونزی-منتقل-شد
بستن   چاپ