پیام سپاهان
به صحنه آوردن کارآفرینان تنها راه برون‌رفت از مشکلات شهری
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 13:18:25
سپاهان نیوز - یک عضو شورای شهر با بیان اینکه پیشرفت جوامع در زمان کنونی مدیون روحیه نوآوری، کارآفرینی و مسئولیت مدنی است، گفت: مدیریت شهری هنگامی می‌تواند اصفهان را به آوازه جهانی برساند که از حداکثر ایده‌ها و خلاقیت در حل مشکلات مزمن استفاده کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در سی‌ و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: عرصه کار با عرصه اقتصادی، کارآفرینی و رفاه اجتماعی ارتباط تنگاتنگ دارد. یک برنامه ریزی اشتباه در هریک از این حوزه‌ها می‌تواند تاثیر منفی در تمام عرصه‌ها بگذارد. 
وی ادامه داد: همان‌گونه که در قوانین سازمان بین‌الملل کار با صراحت می‌گوید، نیروی کار کالا نیست و با انسانی سروکار داریم که صاحب فکر اندیشه و خانواده است، باید با کارآمدی نظام تولید و بهره‌وری مورد توجه قرار گیرد و کسی نباید این کرامت را مورد خدشه قرار دهد. بنابراین پرداخت نشدن مطالبات کارگران شرکت‌های خدماتی و فضای سبز دارای مشکلاتی است که باید به حقوق اجتماعی آن اهمیت ویژه‌ای داده شود.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اهمیت اهدای عضو، افزود: همان‌طور که در دین مبین اسلام، نجات جان فرد اهمیت ویژه‌ای دارد، متاسفانه سالانه تعداد زیادی از بیماران به دلیل نبود عضو جان خود را از دست می دهند و اعضای سالم افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک مدفون می‌شود. این مسئله در ایران با مقایسه با گذشته بهبود یافته و امید است با فرهنگ‌ سازی افزایش یابد به‌ طوری که پایان راه ما، آغاز سپید زندگی باشد.
زندآور تصریح کرد: پیشرفت جوامع در زمان کنونی مدیون روحیه نوآوری، کارآفرینی و مسئولیت مدنی است. مدیریت شهری هنگامی می‌تواند شهر اصفهان را به آوازه جهانی برساند که از حداکثر ایده‌ها و خلاقیت در حل مشکلات مزمن استفاده کند. در بسیاری از موارد از سیستم‌هایی که برای مواجه با مشکلات طراحی شده‌اند، عقب نگه داشته ‌می‌شویم.
وی ادامه داد: در مدیریت شهری به علت چسبندگی مدیریت به ایده‌های قدیمی و شیوه‌های ناکارآمد و ضعف سرمایه‌های انسانی و نداشتن زمان کافی و نداشتن شفافیت و مسئولیت پذیری در توسعه شهری ناکام بوده ایم. اگر می‌خواهیم شهری در تراز ملی و جهانی داشته باشیم نیاز به تجدید مدیریت شهری با روحیه نوآوری و ابداع داریم. 
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تنها راه باقی مانده بهره‌گیری از قدرت کشش مدنی و به صحنه آوردن قدرت اجتماعی و به استقبال ایده‌‌های نو رفتن و بحث انگیز برای حل مشکلات طولانی مدت قدیمی است. با تعریف ماموریت و روش‌های نظام مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته به آن، استفاده از ظرفیت های مشارکت بخش خصوصی و مدنی و به صحنه آوردن کارآفرینان تنها راه برون‌رفت از مشکلات شهری ‌باشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34831/به-صحنه-آوردن-کارآفرینان-تنها-راه-برون‌رفت-از-مشکلات-شهری
بستن   چاپ