پیام سپاهان
حمل و نقل هوشمند از زبان نایب رئیس شورا
يکشنبه 30 ارديبهشت 1397 - 15:55:51
سپاهان نیوز - نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از لزوم هوشمند سازی تعدادی از تقاطع‌های شهری و اطلاع رسانی از طریق تابلوهای متغیر خبری، استفاده از نرم افزارها و برنامه های کاربردی برای اطلاع رسانی کاربران در شهر اصفهان سخن گفت.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بشر هنگامی که در فکر ساخت خودروهای امروزی بود، عواقب آن که مشکلاتی مانند آلودگی آب، هوا، خاک و افزایش تصادفات است را در ذهن نداشت. از طرفی رویکرد سنتی برنامه ریزی حمل و نقل مبنی بر افزایش تسهیلات حمل و نقل مانند ساخت بزرگراه‌ها، توسعه معابر شهری، ساخت پارکینگ‌ها و تقاطع‌های غیر هم سطح به دلیل زمان بر بودن و هزینه‌های بالا دیگر نمی‌تواند راه حلی برای مشکل حمل و نقل باشند.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت ترافیک شهری در اغلب کشورها مورد توجه مدیران و تصمیم گیران شهری قرار گرفته است، گفت: یکی از جدید ترین و موثرترین ایده‌های مدیریت ترافیک که از فناوری اطلاعات ریشه می‌گیرد، سیستم حمل و نقل هوشمند "آی پی اس" است که نقش مهمی در امنیت و پویایی حمل و نقل بر عهده دارد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این سامانه‌ها باعث افزایش کارایی حمل و نقل و ترافیک شده است که گسترش آن در مدیریت شهری می‌تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل را حل کند. قدمت کاربرد و برنامه ریزی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند به اوایل دهه 90 میلادی می‌رسد که کشورهای توسعه یافته، همزمان به مطالعه، به طراحی و گسترش این سیستم‌ها پرداخته‌اند. 
نصر اصفهانی با تاکید بر منفعت‌های سامانه حمل و نقل هوشمند در زمینه کاهش سوخت و مصرف انرژی، افزود: کاهش زمان موثر سفر و کاهش آلاینده‌های محیط زیستی، کاهش سفرهای غیر ضروری و ارتقا سطح ایمنی از جمله فواید سیستم‌های هوشمند هستند. همچنین کاهش 44 درصدی در هزینه‌های ناشی از تصادف، 41 درصد صرفه جویی در زمان، 6 درصد کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای آلاینده، 5 درصد کاهش در هزینه‌های عملکردی و 4 درصد صرفه جویی در هزینه‌های سازمانی می‌تواند از این سامانه ناشی شود.
وی با اشاره به لزوم بهره گیری از سیستم ترافیک هوشمند، اظهار کرد: فناوری‌های اطلاعات مخابراتی، داده‌ها تلفن همراه و سریس‌های موقعیت یاب اجزای سامانه هوشمند ترافیکی‌اند که بخش جدا نشدنی و مهم شهرهای هوشمند هستند. همچنین مدیریت یکپارچه هماهنگ در بخش‌های مختلف برای کنترل سیستم ترافیک یکی از ارکان اصلی مدیریت ترافیک شهر است. 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: هوشمند سازی تعدادی از تقاطع‌های شهری و اطلاع رسانی از طریق تابلوهای متغیر خبری، نرم افزارها و برنامه های کاربردی برای اطلاع رسانی کاربران در شهر اصفهان وجود دارد، اما با این وجود کلانشهر اصفهان هنوز ابتدای راه است و نیازمند نگاه جامع و توجه به زیر ساخت‌های مورد نیاز است.
نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: 200 تقاطع در سطح شهر تحت کنترل هوشمند است. همچنین 500 دوربین نظارت تصویری، 42 تابلوی متغیر خبری، 112 دوربین ثبت تخلفات سرعت و 84 دوربیت ثبت عبور از خط قرمز در اصفهان نصب شده است. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34845/حمل-و-نقل-هوشمند-از-زبان-نایب-رئیس-شورا
بستن   چاپ