پیام سپاهان
یک نماینده مجلس:
برنامه جامعی برای ترویج فرهنگ وقف تدوین شود
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 15:39:12
سپاهان نیوز - نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت‌های سازمان اوقاف در احیاء و گسترش موقوفات و فعالیت‌های قرآنی بر تدوین برنامه‌ای جامع و نظام‌مندی برای جلوگیری از موازی‌کاری در زمینه ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه زهرا سعیدی-نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی- با اشاره به نقش ارزنده وقف در برطرف کردن مشکلات جامعه و خدمت به محرومان اظهار کرد: وقف نقش مهم و ارزنده‌ای در جامعه دارد و همه دستگاهها و نهادها باید در راستای اهدافی که برای آن تبیین شده حرکت کنند.
وی افزود: من احساس می‌کنم که گاهی یک سری موازی کاری‌ها در کنار هم انجام می‌شود که می‌طلبد با یک برنامه نظامند و جامع در راستای جایگاه واقعی وقف که برای آن تبیین شده است، گام برداشته شود.
نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار خوب توانسته خود را نشان دهد و هرسال نشان داده که بهتر از گذشته این مسیر را ادامه داده است.
زهرا سعیدی افزود: با توجه به نیازهای جامعه موضوع مهمی که وجود دارد این است که باید فرهنگسازی وقف را به‌طور جدی انجام دهیم تا موقوفات به سوی اشتغال، فرهنگ، سلامتی و نیاز روز جامعه سوق داده شود.
وی بر تشویق مردم و فرهنگ‌سازی به سمت وقف‌های فرهنگی، سلامت‌محور و به‌خصوص اشتغال تاکید کرد و گفت: فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه از سوی همه نهادها باید انجام شود و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز باید کمک کنند.
نماینده مبارکه یادآور شد: نظام بودجه‌ریزی سازمان اوقاف باید به‌گونه‌ای باشد که دولت و مجلس بتوانند اعتبارات بیشتری به فریضه وقف اختصاص ‌دهند تا مشکلات موجود وقف حل شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34898/برنامه-جامعی-برای-ترویج-فرهنگ-وقف-تدوین-شود
بستن   چاپ