پیام سپاهان
معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان:
برنامه های سلامت محور در اصفهان طی ماه رمضان اجرا می شود
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 15:05:45
سپاهان نیوز - اصفهان- معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه در ماه رمضان توجه به سلامت جسم اهمیت دارد بنابراین اجرای برنامه های سلامت محور را در دستور کار قرار دادیم.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت به ویژه سلامت جسمی در ماه مبارک رمضان و همینطور فرصت پرغنیمتی که در شب های ماه مبارک رمضان وجود دارد ویژه برنامه ای شاد به مدت 9 شب از سوم تا یازدهم خردادماه در محل باغ غدیر برگزار می شود.
وی اجرای برنامه های آموزشی در راستای خود مراقبتی را یکی از اهداف اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: اجرای برنامه های آموزش محور در رابطه با نحوه مصرف انواع مواد غذایی (بایدها و نبایدهای خوراکی)، در حوزه سلامت روانی، افزایش آگاهی و توانایی شهروندان در رابطه با نحوه کنترل و مدیریت استرس و هیجانات روزمره و در حوزه سلامت اجتماعی افزایش توانایی افراد در مورد دوری کردن از مصرف دخانیات جزء اهم موضوعاتی است که محتوای برنامه های آموزشی را تشکیل داده است.
معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان به ابعاد اجرایی این برنامه اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه در سه بخش اجرا خواهد شد که در بخش اول در قالب غرفه های نمایشگاهی ارائه مطالب آموزشی و خدمات مشاوره‌ای و سلامت محور توسط تعدادی از سمن ها و انجمن های مردمی پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: در بخش دیگر این ویژه برنامه ایجاد فضای شاد و مهیج در راستای هم نشینی خانواده ها و به منظور انتقال پیام های سلامت محور در قالب برنامه های نمایشی، استندآپ، جنگ و غیره توسط هنرمندان اصفهانی اجرایی خواهد شد.
رشیدی یکی از دغدغه های جدی که همواره مد نظر مدیریت شهری بوده است را تحقق شعار «شهروند سالم، شهر سالم» معرفی کرد و گفت: به گفته کارشناسان، میان محیط و کالبد شهری و شهروندان سالم ارتباطی متقابل برقرار است، از این رو شهرداری اصفهان به نوبه خود همه ساله در راستای تحقق اهداف سلامت محور اقداماتی را اجرایی کرده است.
وی گفت: بخش عمده ای از این اقدامات در حوزه پیشگیری و ارائه آموزش های سلامت محور بوده و تلاش‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ خودمراقبتی بین شهروندان شکل عملی به خود گرفته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34951/برنامه-های-سلامت-محور-در-اصفهان-طی-ماه-رمضان-اجرا-می-شود
بستن   چاپ