پیام سپاهان
مدیرعامل "انجمن پایان کارتن خوابی امید":
همیشه در برابر فعالیت‌های بزرگ مخالفت وجود دارد
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 16:35:38
سپاهان نیوز - مدیرعامل "انجمن پایان کارتن خوابی امید" گفت: هدف این مرکز ساماندهی است که ما بعد از انجام وظایف خود افراد را به دستگاه‌های دیگر تحویل دهیم. این‌جا اردوگاه نیست و وظیفه ما نگهداری این افراد نیست.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محسن انصاری صبح امروز (سه شنبه) در مرکز ساماندهی با متکدیان و کودکان خیابانی اصفهان اظهار کرد: این کمیته با هدف رفع خطر حضور این افراد در جامعه فعالیت خود را آغاز نمود. مشکلات فراوانی جهت اسکان این کمیته وجود داشت که در آخر این ساختمان در اختیار ما قرار گرفت که با توجه به حساسیت‌های میراث فرهنگی ما اجازه کوچکترین تغییری نداریم. از نظر مسائل بهداشتی سعی کردیم شرایط مناسبی فراهم کنیم.
وی ادامه داد: مددجویانی که از طرف نیروی انتظامی و شهرداری به مرکز انتقال پیدا می‌کنند ابتدا قرنطینه می‌شوند و بعد تعویض لباس و معاینه توسط کارشناسان مانند تست HIV و تست‌های مختلف به آسایشگاه منتقل می‌شوند. در یک ماه گذشته در این مرکز 311 نفر مراجعه داشتند. این مرکز تحت نظر وزارت کشور و 13 سازمان است که متاسفانه به وظایف خود عمل نکردند.
مدیرعامل "انجمن پایان کارتن خوابی امید" افزود: هدف این مرکز ساماندهی است که ما بعد از انجام وظایف خود افراد را به دستگاه‌های دیگر تحویل دهیم. این‌جا اردوگاه نیست و وظیفه ما نگهداری این افراد نیست. ما تنها 60 روز طبق قوانین و 60 روز دیگر با حکم دادگاه موظف هستیم این افراد را در این مرکز نگهداری کنیم. افراد در این‌جا زندانی نیستند. 109 نفر زن، 189 نفر مرد و 8 نفر نوجوان نگهداری می‌شوند که از این تعداد 31 نفر تبعه که 28 نفر از آن‌ها را به تحویل خانواده دادیم.
وی ادامه داد: تعدادی از این افراد معتاد متجاهر هستند که برای تامین مواد مخدر به تکدی‌گری روی می‌آورند. حداقل، هزار کارتن خواب مرد و صد کارتن خواب زن در اصفهان وجود دارد. افراد زیر 12 سال بلافاصله به بهزیستی منتقل می‌شوند. کودک خیابانی اکثرا اتباع هستند در این کرکز کودک کار نگهداری نمی‌شود.
انصاری افزود: همیشه در مقابل کارهای بزرگ مخالفت وجود دارد. اجازه دهیم چهره شهرمان زیبا شود. تلاش کنیم باندهایی که از بچه‌های اتباع و ایرانی سواستفاده می‌کنند تحت نظر قانون پیگیری شوند. تمام هزینه‌ها توسط خیریه صورت می‌گیرد و کوچکترین هزینه‌ای تاکنون با سازمان‌ یا ارگان‌ها نبوده است.
وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت حاضر در این مرکز به درخواست شخصی بنده آمدند و دانشگاه علوم پزشکی متاسفانه همکاری لازم را انجام نداده است. با نامه‌نگاری و درخواست‌های متعدد تا کنون پزشک مربوطه جهت رسیدگی حضور پیدا نکرده است. افرادی که مشکلات روحی بدخیم داشتند و یک آسیب اجتماعی محسوب می‌شدند به فارابی معرفی شدند که به دلیل هزینه گزاف امکان انقال وجود نداشت.
مدیرعامل "انجمن پایان کارتن خوابی امید" گفت: حضور این افراد در سطح شهر خطرآفرین است، از مسئولین انتظار می‌رود حداقل متادون لازم برای ترک اعتیاد این افراد را فراهم آورند. ما تلاش می‌کنیم حتی الامکان انتقال این افراد در این مرکز در کمال انسانیت باشد و امید داریم با همکاری بیشتر این مرکز را بهبود بخشیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34964/همیشه-در-برابر-فعالیت‌های-بزرگ-مخالفت-وجود-دارد
بستن   چاپ