پیام سپاهان
مدیر کل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان خبر داد:
افزایش تکدی گری در اصفهان/ مسئولان به وظایف خود عمل نمی‌کنند
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 17:08:42
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه مسئولان در سالهای اخیر به وظایف خود برای ساماندهی متکدیان عمل نکردند بنابراین شاهد رشد تکدی گری در اصفهان بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمود ابراهیمی پیش از ظهر سه شنبه در آئین گشایش مرکز ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی اظهار داشت: مدیریت جمع آوری متکدیان در یک دوره ای با بهزیستی بود که شاهد بودیم متکدیان را از سطح خیابان جمع می کردند یک تعهد می گرفتند و دوباره آزاد می کردند و پس از آزاد شدن باز هم شاهد تکدی گری این افراد بودیم.
وی با اعلام اینکه از مسئولان شهری خواستار رسیدگی به ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی هستیم، اعلام کرد: در صورتی شاهد هیچ گونه تکدی گری و متکدیان در سطح شهر نخواهیم بود که یک هماهنگ بین سازمانی صورت گیرد.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: مرکز ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی که امروز شکل گرفته است با مشکلات متعددی از جمله تفکیک نبودن زن و مرد، مشکلات فراهم آوردن تغذیه و غیره روبرو است که امیدواریم با همکاری بین دستگاهی این مشکلات رفع شود.
وی خواستار همکاری بین دستگاهی علوم‌پزشکی، شهرداری و بهزیستی در راستای ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی شد و گفت: نگهداری 200 نفر بدون کلاس آموزشی و تربیت تبعات زیادی در این مرکز کار سختی است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه ادامه دادن کمیته ساماندهی به کودکان کار و متکدیان بدون حمایت و رسیدگی کار دشواری است، افزود: نگهداری این افراد که شرایط عادی ندارند بدون رسیدگی نیروی انتظامی و علوم پزشکی تا حدودی انجام ناپذیر است.
وی گفت: برای ادامه دادن این فعالیت و داشتن شهری سالم اگر دستگاه‌های مربوطه حضور پیدا نکنند، متاسفانه این مرکز هم تعطیل خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34966/افزایش-تکدی-گری-در-اصفهان--مسئولان-به-وظایف-خود-عمل-نمی‌کنند
بستن   چاپ