پیام سپاهان
گردشگران اصفهان باید از اینترنت استاندارد برخوردار باشند
سه شنبه 1 خرداد 1397 - 19:35:33
سپاهان نیوز - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: برای گردشگری در حال توسعه استان باید شرایطی فراهم شود تا گردشگران آن از استانداردهای ارتباطی و اینترنتی برخوردار شوند.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری اصفهان روز سه شنبه به نقل از محسن مهرعلیزاده افزود: اصفهان از تجهیزات و زیرساخت های خوب ارتباطی برخوردار است و باید با تلفیق امکانات، تجربیات و سواد علمی در استان، در جهت ایجاد نخستین شهر هوشمند در کشور گام برداشت.
وی که در دیدار با مدیران مخابرات استان اصفهان سخن می گفت، افزود: نباید هیچ نقطه کور ارتباطی در شهر اصفهان وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر در این زمینه نیز درخواستی وجود داشته باشد، استانداری آماده همکاری با دیگر دستگاه هاست.
استاندار اصفهان ادامه داد: این کلانشهر تاریخی باید بعنوان نخستین شهر هوشمند در کشور معرفی شود.
به گفته مهرعلیزاده، ایران جزو کشورهای پیشتاز در زمینه های علمی و فناوری بوده و هست و مدیریت استان آماده همکاری در جهت ارتقاء و تقویت زیرساخت های ارتباطی است.
وی با تاکید بر ضرورت مکانیزه کردن فعالیت ها، دولت الکترونیک و تسهیل تجارت علمی اظهار داشت: در این زمینه زیرساخت های لازم در استان موجود است و باید با یک همت عالی در جهت تحقق این امر اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، شهر هوشمند بر اساس تعاریف مطرح شده به شهری اطلاق می شود که آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای شش معیار اصلی حکمروایی هوشمند(Smart Governance)، شهروند هوشمند(Smart Citizen)، محیط زندگی(Smart Environment) و محل زندگی(Smart Home) هوشمند، اقتصاد هوشمند(Smart Economy)، حمل و نقل هوشمند(Smart Mobility) و انرژی هوشمند(Smart Energy) است.
شهر هوشمند، یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها استفاده می‌کند که این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری کارآمد است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های 'وزوان' ،'مزدآباد' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.
/6027/6020

http://www.sepahannews.ir/fa/News/34972/گردشگران-اصفهان-باید-از-اینترنت-استاندارد-برخوردار-باشند
بستن   چاپ