پیام سپاهان
رئیس اتحادیه خدمات عمومی اصفهان:
حل مشکل کرایه کامیون ها مستلزم وحدت رویه در کشور است
پنجشنبه 3 خرداد 1397 - 13:24:03
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس اتحادیه خدمات عمومی و کالای شهرستان اصفهان گفت: حل مشکلات صنف کامیون داران بویژه درباره کرایه حمل و نقل نیاز مستلزم وحدت رویه در سراسر کشور است.
محمد مرتهب روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلاتی که صنف کامیون داران در چند روز اخیر بیشتر به آن پرداخته اند موضوع تعیین کرایه حمل و نقل است که در زمان حاضر وحدت رویه ای در این باره در کشور وجود ندارد و بسته به میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود.
وی با بیان اینکه لازم است شوراهای عالی مانند شورای عالی اقتصاد در این زمینه ورود پیدا کنند، اظهار کرد: با اعلام یک رویه معین برای تعیین نرخ کرایه جلوی بسیاری از مشکلات از جمله فعالیت دلالان یا ارزان فروشی گرفته می شود.
وی با اشاره به افزایش برخی هزینه ها مانند تعمیر و نگهداری خودروهای سنگین، گفت: به گفته کامیون داران با توجه به پایین بودن نرخ کرایه ها، حاشیه سود آنها نیز پایین آمده است.
مرتهب از دیگر مشکل ها و مسائل مرتبط با این صنف را اعمال نشدن قانون سختی کار در حق بیمه، سن بازنشستگی و پرداخت نشدن بخشی از سهم دولت در حق بیمه عنوان و بیان کرد: همه این مسائل با گفتمان و تبادل نظر قابل حل است.
به گزارش ایرنا، جمعی از کامیون داران در چند روز اخیر خواهان رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
آنها پایین بودن نرخ کرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه، گرانی قطعات یدکی و نبود عدالت در توزیع بار در بنادر و مجمتع های بزرگ تولیدی را از مهمترین مشکلات صنفی خود اعلام کردند.
ت/3011 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35044/حل-مشکل-کرایه-کامیون-ها-مستلزم-وحدت-رویه-در-کشور-است
بستن   چاپ