پیام سپاهان
با برگزاری جزءخوانی در حرم هلال ابن علی؛
مردم آران و بیدگل روزهای ماه رمضان خود را با قرآن آغاز می کنند
پنجشنبه 3 خرداد 1397 - 15:54:31
سپاهان نیوز - آران و بیدگل - مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال ابن علی گفت: با برگزاری جزءخوانی در حرم هلال ابن علی، مردم آران و بیدگل در ماه رمضان، روز خود را با قرآن آغاز می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مردم دارالشهدای آران و بیدگل هر صبح پس از اقامه نماز صبح، خود را به حرم مطهر حضرت محمد هلال ابن علی می رسانند و با حضور در آیین ملی جزءخو انی روز کاری خود را با آیات وحی آغاز می کنند.
مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال ابن علی در این باره به مهر گفت: این آیین 10 سال است که در صحن و شبستان حرم برگزار می شود و از طریق 9 شبکه سراسری و استانی میزبان خانه های مردم است.
وی افزود: جزء خوانی حرم هلال ابن علی(ع) به دلیل ویژگی های خاص محیطی و معنوی و نحوه برگزاری در سه سال اخیر بهترین نماد ترتیل خوانی در بقاع متبرکه کشور معرفی شده است.

سید جواد تکیه با اشاره به کسب رتبه نخست شبکه قرآن و معارف سیما در پخش زنده جزء خوانی حرم هلال ابن علی (ع) در بین 29 مرکز صدا و سیمای کشور اضافه کرد: مهم ترین دلیل این برتری و تمایز، نظم و انضباط مثال زدنی، فضای معنوی و روحانی موجود در حرم مطهر حضرت محمد هلال ابن علی(ع) و استقبال گسترده و بی نظیر مردم شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل بوده است.
وی تصریح کرد: برگزاری این آیین در ماه مهمانی خدا روح معنوی خاصی را در کالبد شهر قرآنی کشور ایجاد کرده است.
دارالشهدای آران و بیدگل در 210 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35052/مردم-آران-و-بیدگل-روزهای-ماه-رمضان-خود-را-با-قرآن-آغاز-می-کنند
بستن   چاپ