پیام سپاهان
کامیونداران استان اصفهان دست از کار کشیدند
پنجشنبه 3 خرداد 1397 - 17:02:46
سپاهان نیوز - اصفهان - جمعی از کامیونداران در برخی شهرستان های استان اصفهان به منظور برطرف شدن مشکلات صنفی خود دست از کار کشیدند.
به گزارش ایرنا، این افراد روز پنجشنبه با حضور در برخی از نقاط شهرستان های شهرضا، اصفهان، تیران و کرون و نجف آباد رسیدگی به مشکلات صنفی و بیمه ای خود را خواستار شدند.
آنها دلیل متوقف کردن کامیون های خود و دست کشیدن از فعالیت در عرصه حمل و نقل را رسیدگی به مشکلات صنفی خود از جمله پایین بودن نرخ کرایه، نبود بار، نرخ بالای بیمه و گرانی قطعات یدکی عنوان کردند.
کامیون داران استان اصفهان علاوه بر مطالبات عمومی رانندگان، رسیدگی به مشکلاتی مانند کاهش مبلغ حق بیمه رانندگان، عدالت در توزیع بار در بنادر و مجمتع های بزرگ تولیدی را از خواسته های خود ذکر کردند.
در خمینی شهر جمعی از رانندگان کامیون روز پنجشنبه با حضور در 2 مکان جداگانه از حمل و نقل کالا خودداری کردند و با حضور در جاده کمربندی ورودی شهر و نیز مقابل شرکت پایانه بار خمینی شهر مانع از فعالیت سایر رانندگان شدند.
همچنین امروز کامیونداران شهرضا برای سومین روز متوالی با حضور در حاشیه کمربندی شهرضا و شهر منظریه، رسیدگی به مشکلات صنفی خود را خواستار شدند که با دخالت نیروهای انتظامی این افراد به حضور خود در این نقاط پایان دادند و پراکنده شدند.
کامیونداران تیران و کرون نیز صبح امروز ( پنجشنبه ) دست از کار کشیدند و برطرف شدن مشکلات صنفی خود را خواستار شدند.
هم صنفی های این افراد در شهرستان نایین روز گذشته با حضور در یکی از جاده های این شهرستان و متوقف کردن کامیون های خود خواستار توجه مسئولان به خواسته های صنفی خود شدند.
در همین حال، دبیر کانون انجمن ‌های صنفی کامیون‌ داران کشور با اشاره به پیگیری ها و اقدام های مسئولان در چند روز اخیر برای حل مشکلات صنف کامیون داران تاکید کرد: از این پس هیچگونه رفتار خودسرانه مورد تایید نیست و خواسته ها باید در فضای آرام بیان شود.
احمد کریمی در گفتگو با ایرنا ضمن دعوت این افراد به آرامش افزود: با اطلاع رسانی گسترده ای که از مشکلات صنف کامیون داران در چند روز اخیر در کشور صورت گرفت، مسئولان صدای فعالان این صنف را شنیدند و در تلاشند تا این مشکلات را حل کنند.
وی با بیان اینکه فعالان این صنف باید خواسته های خود را در فضای آرام و بدور از هرگونه تنش یا خسارت بیان کنند، یادآوری کرد: در چند روز اخیر شاهد بودیم که جمع محدودی از کامیون داران اقدام به رفتارهای خودسرانه از جمله ممانعت از فعالیت هم صنفان خود کردند که این کار منجر به ایجاد خسارت به اعتبار خودشان می شود.
حدود 500 هزار راننده کامیون با حدود 380 هزار دستگاه کامیون در کشور فعالیت دارند که از این تعداد حدود 47 هزار راننده با حدود 38 هزار دستگاه در استان اصفهان هستند.
گ 7150 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35053/کامیونداران-استان-اصفهان-دست-از-کار-کشیدند
بستن   چاپ