پیام سپاهان
آب اصفهان سهمیه بندی شده است؟
جمعه 4 خرداد 1397 - 14:43:55
سپاهان نیوز - گزارش‌های شهروندی حاکی از این است که نیمی از مشترکین آب کلانشهر اصفهان، با بی آبی و قعطی طولانی آب رو به رو هستند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، برخی شهروندان از مناطق مرکزی شهر اصفهان از جمله خیابان‌های فردوسی، چهارباغ عباسی، چهارباغ خواجو و محورهای اطراف این خیابان‌ها، از روز گذشته با قطع آب رو به رو هستند و این سومین بار است که طی سه هفته گذشته این اتفاق رخ می‌دهد.
همچنین روزهای گذشته شهروندانی از خیابان‌های توحید، وحید، نظر‌های شرقی، میانی و غربی، حکیم نظامی، جلفا و خیابان‌های اطراف 3 روز در هفته با مشکل مشابه روبه‌رو بودند که از روز گذشته به وضعیت عادی باز گشته‌اند. گزارش‌ها از شهرک شهید کشوری نیز مشکلات مشابهی را نشان می‌دهد.
گرچه خبرگزاری ایسنا از بخش‌های دیگر شهر اطلاعاتی به دست نیاورده است اما به نظر می‌رسد اکثر نقاط اصفهان 2 تا 3 روز در هفته از شبکه آبرسانی اصفهان حذف می‌شوند. این در حالی است که شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و یا شرکت آبفای این کلانشهر هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر آغاز سهمیه بندی آب شرب منتشر نکرده است.
چندی پیش نعمت الله اکبری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان از احتمال سهمیه بندی آب اصفهان در تابستان 1397 خبر داده و وضعیت منابع آب شرب مجموعه شهری اصفهان را «خیلی خیلی جدی» توصیف کرده بود. 
وی همچنین گفته بود «عملا چیز زیادی از آب پشت سد زاینده رود باقی نمانده است و همه باید خود را برای بی آبی آماده کنیم».
حال سوال این است که آیا آب شرب در شهر اصفهان سهیمه بندی شده است و اگر چنین است چرا مسئولان مربوطه طی اطلاعیه‌ای، سهمیه بندی شدن آب را به اطلاع مردم نرسانده‌اند تا عموم مردم خود را برای این مساله آماده کرده و کسانی که به هر دلیل از جمله بیماری به آب نیاز دارند، راهکاری دیگر برای تامین آب مورد نیاز خود بیندیشند.
یک کارشناس مدیریت منابع آب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: اگرچه آغاز سهمیه بندی بدون اطلاع رسانی قدری دور از اخلاق است، اما سهمیه بندی به خصوص سهمیه بندی آب اگر با اطلاع رسانی قبلی انجام شود کاملا بی نتیجه خواهد بود.
وی معتقد است افزایش مصرف در ساعات پیش از آغاز سهمیه بندی و قطع شدن آب، که به دلیل برداشت و ذخیره کردن آب اتفاق می‌افتد علت اصلی این امر بوده و این در حالی اتفاق می‌افتد که ممکن است حجم آب برداشت شده بیش از نیاز مدت سهمیه بندی باشد و آب باقی مانده، پس از پایان مدت قطعی آب دور ریخته شود.
به گزارش ایسنا، هنوز هیچ یک از نهاد‌‌های مربوط به سهمیه بندی آب از جمله استانداری، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و سازمان مدیریت بحران استان اصفهان در خصوص سهمیه بندی آب این کلانشهر اظهار نظر نکرده‌اند.
کد خبرنگار: 13051
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35071/آب-اصفهان-سهمیه-بندی-شده-است؟
بستن   چاپ