پیام سپاهان
مدیر اداره فضای سبز دانشگاه اصفهان:
به یک باره امکان تغییر شیوه آبیاری نیست
شنبه 5 خرداد 1397 - 9:08:46 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - مدیر اداره فضای سبز دانشگاه اصفهان گفت: بحران آب برای همه یک مسئله است و در قبال این مسئله احساس مسئولیت می‌کنیم. باید در آبیاری فضای سبز دانشگاه کمبود آب نیز مورد توجه باشد.
ابراهیم نوروزی در خصوص نحوه آبیاری فضای سبز دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: هم‌اکنون در دانشگاه اصفهان 150 هکتار فضای سبز در اختیار داریم و مهم است که چگونه با آبیاری این فضای سبز در قبال مسئله کمبود آب احساس مسئولیت کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر فضای سبز دانشگاه اصفهان با جدیدترین صنایع آبیاری تحت فشار آبیاری و فقط مساحت کمی از آن با روش غرقابی آبیاری می‌شود. هم‌اکنون با کاشت گیاهان مقاوم با آفات و بیماری‌ها و از همه مهم‌تر گیاهان کم آب خواه گامی مهم در برابر بحران آب برداشته‌ایم.
مدیر اداره فضای سبز دانشگاه اصفهان در خصوص تغییر در شیوه‌های آبیاری سنتی و غرقابی نیز گفت: به یک باره امکان تغییر شیوه آبیاری نیست زیرا تأسیسات ما ضعیف است و از طرف دیگر تغییر سیستم باعث تنش و لطمه به برنامه‌های آبیاری می‌شود.
نوروزی ادامه داد: امسال دانشگاه اصفهان در خصوص ایجاد فضای سبز موفق به کسب رتبه اول در بین دانشگاه‌های کشور شده است. با این حال تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را به کار می‌گیریم تا هم فضای سبز مناسبی در اختیار داشته باشیم و هم به مسئله کمبود آب توجه کنیم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/35081/به-یک-باره-امکان-تغییر-شیوه-آبیاری-نیست
بستن   چاپ