پیام سپاهان
کارگردان تئاتر "این ره که می‌روی":
این نمایش بخشی از گفتار مغفول مانده حضرت امام(ره) است
شنبه 5 خرداد 1397 - 9:08:48 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - تئاتر "این ره که می روی" پس از قرار گرفتن در میان تئاترهای تحسین شده جشنواره روح الله در سال گذشته، در سال جاری نیز جز آثار راه یافته به پنجمین همایش"تئاتر خرداد" قرار گرفته است.
محمد هاشم زاده  اظهار کرد: نمایش "این ره که می‌روی" دغدغه موجود در این نمایش سال‌ها ذهن من را درگیر کرده بود تا اینکه سال گذشته به بهانه جشنواره روح الله بخش مغفول مانده‌ای از گفتار حضرت امام خمینی(ره) را که به جریان متحجر دینی می‌پردازند را به روی صحنه بردیم.
وی افزود: در این نمایش یک فردی وجود دارد که انسان تاثیرگذاری بوده و نماینده جریانات مذهبی است که با گفتمان امام(ره) مشکل و با جریان انقلاب زاویه داشته است. این نمایش در قالب یک درام پرداخت شده است و برداشت آزاد از یکی از خاطرات امام(ره) در صحیفه نور است.
این کارگردان تئاتر ادامه داد: گاهی عده‌ای سوال می کنند ضرورت ارائه این مطالب چیست، این نمایش نشان می دهد که افراد متحجر در آینده یک خطر جدی برای انقلاب و اسلام محسوب می شوند، اتفاقاتی که برای سفارتخانه‌ها در کشور روی داد نمونه بارزی از آنها بود.
هاشم زاده با اشاره به اینکه پرداختن به چنین موضوعی در تئاتر ایران سابقه ندارد، تصریح کرد: جز معدود نمایش‌هایی است که پیرامون شخصیت یک روحانی تولید شده است.
وی خاطرنشان کرد: علیرضا بدری، ابراهیم حاج حیدی، محمد ماندگاری، محمدرضا شاه‌محمدی، مهدی چوبک زاده، علی علی محمدی، علیرضا محمدی، احسان افتخاری از بازیگران این کار، پریسا تیموری طراح صحنه، دانیال دفتری- آهنگساز و نیره رهنما منشی صحنه این نمایش بوده اند.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/35082/این-نمایش-بخشی-از-گفتار-مغفول-مانده-حضرت-امام(ره)-است
بستن   چاپ