پیام سپاهان
رئیس میراث‌فرهنگی کاشان:
بیش از 600 هزار گردشگر داخلی و خارجی از کاشان بازدید کردند
شنبه 5 خرداد 1397 - 10:43:08
سپاهان نیوز - اصفهان – رئیس میراث فرهنگی کاشان گفت: از 23 فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه بیش از 600 هزار مسافر داخلی و گردشگر خارجی از بناهای تاریخی کاشان بازدید کردند.

محسن جاوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه از گلاب قمصر برای شست و شوی خانه کعبه استفاده می شود، اظهار داشت: با توجه به شهرت جهانی آیین گلابگیری کاشان، در فصل گلابگیری یعنی از روزهای نیمه اردیبهشت تا پایان خرداد آمار گردشگران داخلی و خارجی این شهرستان افزایش قابل توجهی دارد.
وی با بیان اینکه این گردشگران به طور معمول از آثار و بناهای تاریخی کاشان مانند مجموعه باغ فین کاشان، تپه‌های سیلک و خانه‌های تاریخی نیز بازدید می‌کنند، ابراز داشت: تنها در چهار روز آخر هفته دوم اردیبهشت‌ماه و آغاز روزهای گلاب‌گیری، تعداد 190 هزار و 245 گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی این شهرستان و مراسم گلاب‌گیری بازدید کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه از روز 23 فروردین تا پایان اردیبهشت‌ماه به طور دقیق 600 هزار و 694 هزار گردشگر از بناهای تاریخی شهر کاشان بازدید کردند، بیان داشت: از این تعداد 574 هزار و 72 نفر مسافر داخلی و 32 هزار و 622 نفر گردشگران خارجی را شامل می‌شود.
باغ فین و خانه تاریخی بروجردی در قله بازدید گردشگران
وی با بیان اینکه این تعداد گردشگر از هفت بنای تاریخی استان اصفهان بازدید کردند، گفت: همچون مواقع دیگر مجموعه باغ فین با 410 هزار و 220 نفر بازدید کننده در صدر استقبال گردشگران قرار دارد و خانه تاریخی بروجردی، خانه تاریخی طباطبایی‌ها، خانه عباسیان و محوطه باستانی سیلک در رده‌های بعدی قرار دارد.
آمار دو میلیونی بازدید گردشگران تا پایان فصل گلابگیری
جاوری تاکید کرد: آمار بازدید گردشگران نسبت به زمان مشابه سال گذشته 19 درصد رشد داشته است و پیش بینی افزایش قابل توجه گردشگران تا پایان فصل گلابگیری را داریم به نوعی که در سال‌های گذشته آمار بازدید در این فصل به حدود دو میلیون گردشگر رسید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35088/بیش-از-600-هزار-گردشگر-داخلی-و-خارجی-از-کاشان-بازدید-کردند
بستن   چاپ