پیام سپاهان
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان:
ظرفیت مراکز اعصاب و روان تحت نظر بهزیستی تکمیل است
شنبه 5 خرداد 1397 - 15:07:20
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ظرفیت مراکز اعصاب و روان تحت نظر بهزیستی تکمیل است و جالی خالی برای پذیرش جدید نداریم.

مرضیه فرشاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: 17 مرکز اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی اصفهان است.
وی بیان داشت: تمام مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان خصوصی است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: تنها بیماران اعصاب و روان مزمن در بهزیستی نگهداری می‌شوند و برای این بیماران باید یارانه تخصیص دهیم یا خانواده تقبل هزینه ‌کند و اگر خانواده قادر به پرداخت هزینه نباشد، یارانه اختصاص می‌یابد.
وی اعلام کرد: در حال حاضر ظرفیت مراکز اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی در استان اصفهان تکمیل است و حتی در لیست انتظار هم جای خالی برای پذیرش نداریم.
فرشاد با اعلام اینکه بهزیستی نهایتا یک تا دو سال قادر به نگهداری این نوع بیماران است و پس از اینکه به مرحله توانمندی و ثبات بیماری رسیدند آنها را به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهد، ادامه داد: دسته ای از این بیماران هم هستند که خانواده ندارند و باید تا پایان عمر در این مراکز بستری شوند.
وی با اشاره به اینکه امکان دارد برای چند نفر ظرفیت خالی شود و افراد در لیست انتظار جایگزین شوند اما هم اکنون ظرفیت خالی در مراکز بهزیستی نداریم، گفت: مراکز اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی در دو فاز روزانه و شبانه کار می کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35122/ظرفیت-مراکز-اعصاب-و-روان-تحت-نظر-بهزیستی-تکمیل-است
بستن   چاپ