پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان:
متولی بهره برداری از سد کوچری پیگیر حفاظت از سنگ نگاره های آن است
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 10:53:02
سپاهان نیوز - گلپایگان- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: سازمان آب منطقه ای متولی بهره برداری از پروژه سد کوچری در خصوص حفاظت از سنگ نگاره ها یک راهکار اجرایی و عملیاتی را دنبال می کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، فریدون الهیاری شامگاه شنبه در حاشیه جلسه با علی بختیار، نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی که پیرامون حفظ و نگهداری سنگ نگاره های سد کوچری برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه در خصوص مسائل مربوط به سنگ نگاره های هفت هزار ساله روستای کوچری که با آبگیری سد کوچری، بخشی از این سنگ نگاره ها به زیر آب رفته است و همچنین در راستای حفاظت از باقی مانده آن تصمیماتی گرفته شد.
وی با بیان اینکه پیگیری های بسیاری در راستای حفاظت و نگهداری از سنگ نگاره های کوچری گلپایگان که نمایانگر تاریخ گذشتگان کشور محسوب می شود از سوی اداره کل استان و حتی تهران نیز صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه طی مذاکراتی که با پژوهشگاه میراث فرهنگی و ریاست میراث فرهنگی کشور در این راستا صورت گرفت، عزم جدی مسئولان برای حفاظت از این میراث فرهنگی وجود دارد و مقرر شد که پیگیری های بیشتری انجام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان با تأکید بر اینکه سازمان آب منطقه ای متولی بهره برداری از پروژه سد کوچری، در خصوص حفاظت از این سنگ نگاره ها یک راهکار اجرایی و عملیاتی را دنبال می کند، تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که در این راستا ارائه شده،‌ ایجاد یک پایگاه حفاظتی و پژوهشی در مکان سنگ نگاره های سد کوچری بود که در این مورد مستندات و پیگیری های صورت گرفته به نماینده شهرستان در مجلس ارائه شد.
تاسیس اداره میراث فرهنگی گلپایگان به جای نمایندگی
وی ادامه داد: در راستای ایجاد این پایگاه حفاظتی و پژوهشی مقرر شد نماینده گلپایگان در مجلس، طی جلسه ای که در تهران با مسئولین ذیربط خواهد داشت موضوع را به سمت عملیاتی شدن دنبال کند.
اللهیاری در راستای موارد مطرح شده در این جلسه که با حضور مدیر میراث فرهنگی شهرستان و جمعی از علاقه مندان به این حوزه نیز برگزار شد، به بحث مهم تأسیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان به جای نمایندگی اشاره کرد و افزود: تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان به اداره یکی از مواردی است که ویژه در دستور کار اداره کل قرار داشته و دنبال خواهد شد.
وی تصریح کرد: حفاظت و مرمت برخی بناهای تاریخی، فرهنگی و بحث ایجاد موزه میراث فرهنگی از جمله موارد مورد اشاره در این جلسه بود که در این راستا مقرر شد اقدامات عاجلی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم گلپایگان را که از نظر فرهنگی یکی از شهرستان های مهم استان محسوب می شود به جایگاه واقعی خود برسانیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35148/متولی-بهره-برداری-از-سد-کوچری-پیگیر-حفاظت-از-سنگ-نگاره-های-آن-است
بستن   چاپ