پیام سپاهان
داور فدراسیون جهانی شطرنج:
در اصفهان مسابقات با کیفیت، کم برگزار می‌شود
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 14:40:06
سپاهان نیوز - نگین رمضان پور گفت: ما در شطرنج مدعی هستیم، اما متاسفانه مسابقات با کیفیت، کم برگزار می‌شود.
داور فدراسیون جهانی شطرنج در گفت وگو با ایسنا - منطقه اصفهان، با اشاره به لزوم برگزاری مسابقات بین المللی در اصفهان، اظهار کرد: مسابقه بین المللی کم برگزار می‌شود و همین سبب می‌شود تا نرم گیری داوران سخت باشد، هر شهری هم که مسابقه بین المللی برگزار می‌کند سهمیه‌ای برای داوران خودش در نظر می‌گیرد و به همین علت ما نمی‌توانیم به راحتی ارتقا پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه وجود مسابقات بین المللی سبب می‌شود تا هم بازیکنان و هم داوران ارتقا یابند، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در شطرنج وجود دارد و انتقادی را متوجه فدراسیون می‌کند این است که برای داوران فیلتر مناسبی وجود ندارد باید فیلتر علمی قوی وجود داشته باشد تا داوران نیز کارایی لازم را داشته باشند.
رمضان پور افزود: در شهرهای همدان، مشهد و ... مسابقاتی تحت جام‌های مختلف برگزار می‌شود که جای خالی چنین مسابقاتی در اصفهان دیده می‌شود ما در شطرنج مدعی هستیم، اما متاسفانه مسابقات با کیفیت، کم برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: بازیکنان خوبی داریم، اما مسابقه سطح بالایی برایشان برگزار نمی‌شود که البته برخی‌هایشان نیز به همین سبب غیر فعال شده‌اند، که اگر مسابقات در سطح بالایی برگزار شود این بازیکنان نیز انگیزه پیدا می‌کنند تا در مسابقت شرکت کنند.
کد خبرنگار:13041
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35176/در-اصفهان-مسابقات-با-کیفیت،-کم-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ