پیام سپاهان
22500 نفر در اصفهان خون اهدا کردند
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 02:18:15
سپاهان نیوز - اصفهان - مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از اهدای خون توسط 22 هزار و 500 نفر از شهروندان اصفهانی در مدت 2 ماهه امسال خبر داد.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از مجید زینلی خبر داد: در این مدت بیش از 30 هزار نفر به 10 مرکز انتقال خون این استان مراجعه و از این تعداد 22 هزار و 500 نفر خون خود را اهدا کردند.
وی اظهار کرد: این افراد با مراجعه به مراکز انتقال خون میدان خواجو، عاشق اصفهانی، مراکز ثابت اهدای خون خمینی شهر، گلپایگان، نایین و اباذر کاشان و مراکز نجف آباد، شهرضا و کاشان، خون خود را برای کمک به درمان همنوعان اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: از میزان خون اهدایی 60 هزار فرآورده سلولی و پلاسمایی حاصل شده و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: در این مدت مرکز انتقال خون میدان خواجوی اصفهان با 14 هزار واحد، بیشترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص داد.
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان همچنین با اشاره به فعالیت مراکز هدای خون استان در ماه رمضان از شهروندان خواست تا برای اهدای خون بویژه در ایام ماه مبارک رمضان از طریق اینترنت نوبت بگیرند.
وی افزود: مردم اصفهان می‌توانند از طریق سایت سازمان انتقال خون استان به نشانی www.ebto.ir یا به نشانی وب سایت سازمان Esfahan.ibto.ir مراجعه کنند و اینترنتی نوبت بگیرند.
56 درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان، اهداکنندگان مستمر هستند و شاخص اهدای خون در مردان 97 درصد و در بانوان 3 درصد است.
ت//6027/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/35255/22500-نفر-در-اصفهان-خون-اهدا-کردند
بستن   چاپ