پیام سپاهان
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:
باکمبود نیرو مواجه هستیم، در حالی که دغدغه جامعه بیکاری است
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 15:14:58
سپاهان نیوز - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در بحث فضاهای آموزشی چهار هزار و 249 کلاس درس تخریبی داریم همچنین 6269 کلاس داریم که نیازمند مقاوم سازی است؛ از سوی دیگر کمبود نیرو در این نهاد وجود دارد چراکه با شیب بازنشستگی تند همراه هستیم و شیب جمعیت دانش آموزی نیز مجدد رو به رشد است و به این خاطر بحث فضا و نیروی انسانی را باید جدی بگیریم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محمدجواد احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت مدیرکل اصفهان، اظهار کرد: در خصوص انتخاب مدیرکل صحبت ما و جامعه تعلیم و تربیت استان اصفهان هم به عنوان استانی پیشرو و با افتخار که در همه قسمت ها با همه سختی هایی که در بستر آموزش و پرورش وجود دارد حرکت کرده این است که مدیر کل آن زودتر انتخاب شود.
چهار هزار و 249 کلاس درس تخریبی در اصفهان
وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر وزارت آموزش و پرورش و مسئولان دخیل به نتیجه برسند و وضعیت آموزش و پرورش اصفهان را روشن کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: جامعه خیرین اصفهان جز جامعه خیرین پیشرو کشور هستند و در مقایسه با استان‌های دیگر، آموزش و پرورش را احیا کردند، آنها فقط آجر بر روی آجر نگذاشتند بلکه فرهنگ ایثار و بخشش را رواج دادند و کمک کردند.
احمدی تصریح کرد: ما در بحث فضاهای آموزشی چهار هزار و 249 کلاس درس تخریبی داریم همچنین 6269 کلاس داریم که نیازمند مقاوم سازی است؛ از سوی دیگر کمبود نیرو در این نهاد وجود دارد چراکه با شیب بازنشستگی تند همراه هستیم و شیب جمعیت دانش آموزی نیز مجدد رو به رشد است و به این خاطر بحث فضا و نیروی انسانی را باید جدی بگیریم.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش زیربنایی ترین نهاد کشور است و در توسعه حرف اول را می زند. از نمایندگان مجلس باید پرسید چرا آموزش و پرورش به این روز گرفتار شده است. یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم اینکه باید آموزش و پرورش در اولویت تصمیم گیرندگان نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد این مهم باید هم در گفتار و هم در عملکرد اتفاق بیافتد.
راه تعالی کشور از آموزش و پرورش می‌گذرد ولاغیر
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه رهبری بارها گفتند آموزش و پرورش یک نهاد هزینه ای نیست، گفت: مجریان حالا باید این صحبت را آنالیز و زمینه عملیاتی شدن آن را فراهم کنند. اگر دغدغه توسعه و تعالی داریم، راه تعالی کشور از آموزش و پرورش می گذرد و لاغیر، ما لشکر تحصیل کرده های بیکار در کشور کم نداریم و دغدغه و ازدواج در کشور وجود دارد امروز آموزش و پرورش نیازمند نیرو است و باید از نمایندگان سوال شود چرا این چرخه کامل نیست.
احمدی تاکید کرد: در حال حاضر دو هزار 107 کلاس درس دو نوبته در کل استان وجود دارد. در بحث آمار رشد دانش آموزی در پایه ابتدای 3.5 درصد افزایش دانش آموز داریم که نسبت به ورودی سال قبل، سال گذشته 82 هزار دانش آموز داشته ایم پیش بینی ما 85 هزار دانش آموز در سال جدید است.
معلمان همچنان مورد اعتماد جامعه هستند
وی اظهار کرد: مشکل ما در اجرای 6.3.3 شتاب زدگی در اجرا آن هم در سال 91 بود که همچنان گرفتار آن بوده و دنبال هستیم که سه سال بودن مدارس را تثبیت کنیم و در پایه ابتدایی دوره اول به دوم را تفکیک کرده و تاکنون 35 درصد کار را پیش برده ایم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: نظرسنجی ها نشان می دهد که همچنان مورد اعتمادترین افراد جامعه معلمان هستند من خواهشم این است که همکاران بر این اعتماد بیافزایند. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/36296/باکمبود-نیرو-مواجه-هستیم،-در-حالی-که-دغدغه-جامعه-بیکاری-است
بستن   چاپ