پیام سپاهان
امام جمعه اصفهان:
ساخت بازداشتگاه در اردستان ضروری است
پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 10:26:46
سپاهان نیوز - کاشان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت ساخت بازداشتگاه در اردستان، از مسئولان خواست تا در این زمینه اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد چهارشنبه شب در جشن گلریزان اردستان گفت: بیشتر زندانیان این شهرستان در نایین و اصفهان نگهداری می شوند که این امر در کنار هزینه های زیاد برای دستگاه اداری، خانواده زندانیان را هم می تواند با مشکل مسافت، مسائل اجتماعی و اخلاقی درگیر کند.
وی افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری و در صورت موافقت نشدن با این طرح از سوی دولت، مسئولان اردستان باید با کمک نیکوکاران نسبت به انتخاب زمینی مناسب و ساخت بازداشتگاه اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: حقوق مردم و زندانیان در دین اسلام مورد توجه است و بر این اساس نباید زندانی در سختی باشد، بلکه تنها باید در بند بماند و از این رو مسئولان باید مکان مناسب نگهداری زندانیان و رفاه خانواده های آنها را فراهم کنند.
او اضافه کرد: هر زندانی مجرم و تبهکار نیست و مشکلاتی مانند مهریه می تواند افراد را به این سرنوشت دچار کند و از این رو قاضی باید در صدور رای مراعات شرایط اقتصادی و اجتماعی شخص را مد نظر قرار دهد.
آیت الله طباطبائی نژاد در ادامه از نیکوکاران و افراد توانمند از نظر مالی خواست برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد همکاری و در حد توان به ستاد دیه کمک کنند.
معاون اداری و مالی زندان اصفهان در این آئین گفت: با کمک افراد نیکوکار این استان روز گذشته 25 نفر از زندانیان آزاد شدند.
سیروس امینی افزود: بیش از 13 میلیارد ریال در 9 شب نخست ماه رمضان کمک های مردمی جمع آوری شد که می تواند زمینه ساز آزادی 30 نفر از افراد دربند باشد.
وی با اشاره به صدور حکم زندان باز و اشتغال زندانیان در شهرداری ها و سایر مکان های مورد نیاز بیان کرد: یک هزار و 200 نفر از این افراد در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان مشغول به کار هستند و هیچ تخلفی از آنها گزارش نشده است.
رئیس دادگستری اردستان نیز در ادامه بر راه اندازی بازداشتگاهی با ظرفیت 150 نفر در این شهرستان تاکید کرد.
محمدرضا کبیری افزود: 70 درصد مجرمان اردستان در زندان نایین هستند و فاصله 100 کیلومتری بین این شهرستان ها مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و تصادف های رانندگی را به همراه دارد.
وی در ادامه به آزادی هفت نفر از زندانیان با کمک نیکوکاران در سال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد که با حضور مردم در صحنه، امسال شاهد آزادی تعداد بیشتری از افراد دربند باشیم.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلو متری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/36378/ساخت-بازداشتگاه-در-اردستان-ضروری-است
بستن   چاپ