پیام سپاهان
کاشان با کمبود متخصص سونوگرافی رو به روست
پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 12:48:27
سپاهان نیوز - کاشان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان مشکلات ازدحام بیماران برای انجام سونوگرافی از جمله در بیمارستان نقوی را ناشی از کمبود متخصص این رشته در شهرستان عنوان کرد.
دکتر محمد حاجی جعفری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از نیروهای متخصص متعهد به خدمت، بخشی از کمبودهای مرکزهای درمانی از جمله بیمارستان نقوی را برطرف می کرد که امسال با پایان تعهد چهار نفر از آنها جایگزینی برایشان وجود نداشت.
وی افزود: این مشکل سال گذشته پیش بینی شده بود و درخواست هایی نیز برای حل مشکل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرستاده شد که با توجه به کمبود متخصص سونوگرافی هنوز این مشکل برطرف نشده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: برای رفاه حال بیماران حتی با دادن امتیازهایی به سراغ بخش خصوصی نیز رفتیم که استقبالی نشد اما با توجه به کمبود متخصص سونوگرافی در کشور وضعیت منطقه کاشان قابل قبول می باشد.
او اضافه کرد: 2 نفر متخصص سونوگرافی در بیمارستان نقوی کاشان با وجود این شرایط به کار گرفته شده بود اما یکی از آنها به علت بروز حادثه ای آسیب دید و نتوانست به کار خود در این بیمارستان ادامه دهد.
حاجی جعغری با اشاره به تداوم این شرایط در نیمه نخست سال 97 ادامه داد: هم اکنون نیز تنها متخصص سونوگرافی فعال در بیمارستان نقوی کاشان تعهدی ندارد و به صورت تعاملی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می کند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سونوگرافی باید با کیفیتی مناسب انجام شود، پزشک روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته در مجموع برای 60 بیمار سونوگرافی انجام می دهد اما به علت پائین آمدن کیفیت کار، نمی توان بیماران بیشتری را پذیرش کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هم اکنون جز بیمارستان نقوی، در بیمارستان های شهید بهشتی و شبیه خوانی کاشان، همچنین بیمارستان سید الشهداء (ع) آران و بیدگل بیماران سونوگرافی پذیرش می شوند.
او به استقبال مردم از انجام سونوگرافی در بخش دولتی اشاره کرد و افزود: وجود اختلاف بین تعرفه های مرکزهای دولتی و بخش خصوصی علت این امر می باشد که وزارتخانه نیز در جریان موضوع قرار گرفته است.
حاجی جعفری بیان کرد: جز مرکزهای درمانی دولتی پنج مرکز بخش خصوصی، بیمارستان آیت الله یثربی و مرکز درمانی ناحیه مقاومت سپاه کاشان نیز خدمات سونوگرافی به بیماران ارائه می دهد.
جمعیت افزون بر 465 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/36388/کاشان-با-کمبود-متخصص-سونوگرافی-رو-به-روست
بستن   چاپ