پیام سپاهان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان :
ندانستن ارزش و تاثیر هنرمند آسیب جامعه بشری است
شنبه 12 خرداد 1397 - 9:11:06 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان گفت : یکی از اصلی ترین آسیب های جامعه بشری ندانستن ارزش و تاثیر کار هنرمند است.
  حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری  در مراسم اختتامیه جشنواره چشم انداز در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان افزود: بالاترین هنرمند خداوند است که هنرمندانه مخلوقات را خلق کرد.
وی با بیان اینکه هنر نعمتی است که خداوند نزد انسان به ودیعه نهاده تا از آن در راستای اهداف الهی استفاده کند اظهار کرد: در طول تاریخ هنرمندان زیادی هنر خود را در خدمت بشریت قرار دادند.
وی با تاکید بر اینکه هنری که در خدمت تعالی و شادابی مردم و جامعه باشد رسالت اصلی خود را انجام داده است ، افزود: کار هنرمند زمانی ارزش دارد که گرهی از مشکلات مردم بازکند ودر اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است برکات زیادی از هنرمندان به مردم رسیده و هنرمندان این استان در خدمت مردم هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هنرمندان باید قدردان نعمتی باشند که خداوند به آنها داده و باید از این فرصت در مسیر الهی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام انصاری بر اهمیت برنامه ریزی مسئولان در رشد و گسترش هنر تاکید کرد و گفت: از جمله وظایف مسئولان حمایت از هنرمند و فراهم آوردن کمترین امکانات برای توسعه هنر است.
وی با اشاره به اینکه هنرستان هنرهای زیبای اصفهان با قدمت بیش از هشتاد سال هنرمندان بزرگی را تحویل کشور داده که از نظر اخلاق و مهارت های هنری در کار خود منحصر به فرد هستند، گفت: اصفهان در زمینه های مختلف هنری صاحب سبک و مکتب است.
وی بر اهمیت آموزش در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: آینده کشور نیازمند هنرمندانی است که عالم و با اخلاق باشند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها یکی از مهم ترین مراکز برای گسترش و توسعه هنر هستند ، تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان با نگاه استفاده کاربردی از هنر در خدمت این استان فعالیت دارد.
قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: هنرمندان می توانند به عنوان سرمایه عظیم کشور فرهنگ سازی کنند وانسان را در مسیر درستی قرار دهند.
وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ها نقش کلیدی در اصلاح جامعه ایفا می کند و مدیریت شهری در این زمینه یاری رسان هنرمندان خواهد بود.
اختتامیه جشنواره چشم انداز با موضوع انسان، امید و آینده در مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان با حضور هنرمندان و مسؤولان شهری و استانی برگزارشد.
جشنواره چشم انداز باهدف کشف چشم انداز های شغلی مطلوب و متناسب با فرد و جامعه در مرکز فرهنگ و هنر اصفهان وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجم تا یازدهم خرداد امسال در بخشهای مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد.
در این رویداد هنری از مجموع هزار اثر رسیده به دبیرخانه ، 20 اثر به عنوان منتخب در طول برگزاری جشنواره ارائه شد.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/36429/ندانستن-ارزش-و-تاثیر-هنرمند-آسیب-جامعه-بشری-است
بستن   چاپ