پیام سپاهان
بسیاری از آثار تاریخی استان موقوفه هستند
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 11:44:21
سپاهان نیوز - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بسیاری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شاخص استان اصفهان از موقوفات هستند.
حجت الاسلام رضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، با بیان اینکه آثار اجتماعی وقف در جامعه بسیار است و بسیاری از این موقوفات مانند مساجد، تکایا، حسینیه ها، دارالقران ها و موسسات قرآنی در طول تاریخ پایگاه های بزرگ و مستحکمی برای پیشرفت فرهنگی و علم بوده اند، اظهار کرد: امروز نیز موقوفاتی مانند مسجد جامع اصفهان به آثار ماندگار فرهنگی و تاریخی ملت بزرگ ایران در دنیا تبدیل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مسجد جامع اصفهان و بسیاری دیگر از آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان به دلیل موقوفه بودن جاودانه شده اند، گفت: بسیاری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شاخص استان اصفهان از موقوفات هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه یکی از کارکرد های وقف در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال است، خاطر نشان کرد: اما این جنبه موقوفات چندان بازگو نشده است در صورتی که وجود موقوفات همواره برکات زیادی برای جامعه به دنبال داشته است و نمونه بارز آن نیز موقوفاتی هستند که توسط خیرین برای کمک به نیازمندان وقف شده اند.
کدخبرنگار:13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/36519/بسیاری-از-آثار-تاریخی-استان-موقوفه-هستند
بستن   چاپ