پیام سپاهان
اطلاعات حوزه و فرهنگ و هنر درتیران و کرون منسجم نیست
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 14:15:15
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: اطلاعات وآمار منسجم و مشخصی برای برنامه ریزی در حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان وجود ندارد.
اقبال صالحی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اطلاعات بخش فرهنگ تیران و کرون برای برنامه ریزی در این حوزه مشخص نیست و آمار دقیقی از ظرفیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی و قرآنی وجود ندارد.
وی افزود: نبود آمار مشخص، برنامه ریزی و تدوین چشم انداز فرهنگی هنری شهرستان را با چالش روبرو ساخته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با انتقاد از بی توجهی در جمع آوری اطلاعات و ایجاد هم افزایی در حوزه های فرهنگی، اظهارکرد: در یک دهه گذشته با وجود اعتبارات فرهنگی شناسنامه و جدول آماری از وضعیت سرمایه های فرهنگی و هنری شهرستان مشخص نشده و این بی توجهی فرصت برنامه ریزی را از بین برده است.
وی در عین حال با بیان اینکه تنها در سه سال اخیر انسجام بخشی به جمعیت هنرمندان و فعالان فرهنگی در قالب انجمن ها و خانه هنرمندان صورت گرفته است ، افزود: شناسنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی شهرستان تا 2 ماه آینده تدوین و چشم انداز این حوزه ها بر اساس این شناسنامه فرهنگی تهیه خواهد شد.
وی با بیان اینکه تدوین شناسنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تیران و کرون به تصویب رسیده است، افزود: دستگاه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مرجع ارائه اطلاعات و آمار برای این شناسنامه خواهد بود.
صالحی نبود انسجام در فعالیت های فرهنگی وهنری این شهرستان را معضل برنامه ریزی دانست وگفت: فعالیت های فرهنگی موازی و بدون نیازسنجی و بومی سازی به بی توجهی به برخی ازحوزه ها و یا تمرکز در یک حوزه منجرشده است.
وی همچنین نبود محلی برای عرضه تولیدات هنری را مصداق بی توجهی به نیازهای فرهنگی و هنری دانست.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
انجمن های تئاتر، تعزیه، موسیقی، شعر و ادب، سه موسسه فرهنگی هنری و 54 کانون فرهنگی هنری مسجد در این شهرستان فعالیت می کنند.
ت.7131 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/36540/اطلاعات-حوزه-و-فرهنگ-و-هنر-درتیران-و-کرون-منسجم-نیست
بستن   چاپ