پیام سپاهان
چهار متخلف در محوطه باستانی آران و بیدگل دستگیر شدند
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 17:00:39
سپاهان نیوز - کاشان- فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از دستگیری چهار نفر متخلف در محدوده بخش مرکزی این شهرستان خبر داد که در پوشش کارمندان میراث فرهنگی وارد محوطه ای باستانی شده بودند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ مسعود سپهوند روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: این چهار نفر با 2 دستگاه خودروی سواری دارای نشان قلابی میراث فرهنگی وارد محدوده روستای یزدل از توابع آران و بیدگل شده بودند که در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند.
وی افزود: متخلفان با جعل مدارک در پوشش کارمند میراث فرهنگی قصد ورود به محوطه های باستانی و جست و جوی عتیقه داشتند که به موقع شناسایی شدند.
فرمانده انتظامی آران و بیدگل بیان کرد: 2 قبضه اسلحه و دستبند پلاستیکی و همچنین 2 عدد بی سیم واقعی از متهمان کشف و ضبط شد که نشان می داد آنها به دنبال گمراه کردن مردم و حفاری در منطقه باستانی بودند.
او در ادامه با قدردانی از همکاری شهروندان با پلیس، از مردم خواست تا هر گونه اطلاعاتی در زمینه قاچاق و هرگونه ناهنجاری اجتماعی را با شماره تماس 110 درمیان بگذارند.
500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که 132 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.
آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37524/چهار-متخلف-در-محوطه-باستانی-آران-و-بیدگل-دستگیر-شدند
بستن   چاپ