پیام سپاهان
1300 زندانی در اصفهان چشم انتظار کمک خیرین هستند
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 19:45:53
سپاهان نیوز - اصفهان - رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: حدود یکهزار و 300 زندانی محکوم مالی در زندان های این استان بسر می برند و برای رهایی، چشم انتظار کمک خیرین هستند.
به گزارش ایرنا روابط عمومی دادگستری گل استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از احمد خسروی وفا افزود: اصفهان مهد خیران است و این خیران هر ساله با دستان پر مهر و سخاوتمند خود، زمینه ساز آزادی جمع زیادی از زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم می کنند و آنها را به آغوش گرم خانواده باز می گردانند.
وی که در جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان سخن می گفت، علت محکومیت زندانیان مالی را مشکلات و شرایط متغیر اقتصادی و وقوع حوادث غیرمترقبه مانند تصادف و غیره اعلام کرد و افزود: این مشکلات ممکن است برای هر فرد در جامعه به وقوع بپیوندد و منجر به گرفتاری ناخواسته منتهی به زندان شود.
خسروی وفا با بیان اینکه دستگاه قضایی ناگزیر از صدور حکم در خصوص جرایم اعم از عمد و غیر عمد است گفت: شاکی و متهم در پرونده های جرایم غیر عمد هر دو مالباخته و نیازمند و مستحق دریافت حکم عادلانه برای استیفای حقوق خود هستند.
وی ادامه داد: زندان عواقب و پیامدهای جبران ناپذیر و مخربی برای زندانی و خانواده بی گناه او به دنبال دارد و دستگاه قضایی همواره سعی دارد از مجازات زندان به عنوان آخرین ابزار در مقابله با جرایم به خصوص جرایم غیر عمد استفاده کند.
رییس ستاد دیه استان به نقش دستگاه قضایی و شکات پرونده ها در آزادی اینگونه زندانیان اشاره کرد و گفت: قضات ما در سال گذشته در بیش از 500 فقره پرونده حکم اعسار صادر کرده و شاکیان نیز با اعلام رضایت سهم چشمگیری در آزادی زندانیان ایفا کرده اند.
(( برای صدور حکم اعسار به استناد آیه 280 بقره، قاضی می تواند دستور مهلت دادن به معسر تا حصول گشایشی در وضع اقتصادی او ‌دهد.
بموجب قانون اشخاصی که توان پرداخت بدهیهای خود را نداشته باشند در صورتی که تاجر باشند به استناد قانون تجارت و سایر مقررات می توانند اعلام ورشکستگی نمایند که طبق قانون با رعایت تشریفات پس از تشخیص طلبکاران و اموال به حکم قانون تمام اموال بین طلبکاران بر اساس طبقه بندی های مشخص شده تقسیم می گردد ولی درصورتی که بدهکار تاجر نباشد و شخص حقیقی باشد چنین شخصی به استناد قانون اعسار 1313 یا ماده 3 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و قانون آئین دادرسی مدنی می تواند تقاضای اعسار نماید. ))
خسروی وفا در پایان از خیرین استان اصفهان خواست تا امسال نیز با همت بلند خود برگ زرین دیگری نیز در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در کشور در پرونده اعمال نیک خود ثبت کنند.
در پایان این مراسم پس از جمع آوری وجوه اهدایی افراد نیکوکار و خیرین، تابلوی منقش به ضامن آهو به مزایده گذاشته شد که یکی از خیران این تابلو را با مبلغ 25میلیون تومان خریداری و آن را به مادر شهید خرازی اهدا کرد.
6994 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37535/1300-زندانی-در-اصفهان-چشم-انتظار-کمک-خیرین-هستند
بستن   چاپ