پیام سپاهان
2 هزار نفر از شمال استان اصفهان رهسپار مرقد امام راحل شدند
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 15:27:52
سپاهان نیوز - کاشان- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از اعزام افزون بر 2 هزار نفر از قشرهای مختلف مردم در شهرستان های شمالی استان اصفهان برای شرکت در آئین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار مرتضی عمومهدی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: پس از نماز ظهر و عصر این زائران همزمان با بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) از شهرستان های آران و بیدگل، اردستان، نطنز و اردستان با 54 دستگاه اتوبوس رهسپار مرقد امام راحل شدند.
وی افزود: 28 دستگاه اتوبوس نسبت به اعزام یک هزار و 280 نفر از شهرستان کاشان (365 نفر از خواهران و 915 نفر از برادران) به مرقد پاک آن پیر جماران (قدس سره شریف) اقدام کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به استقبال مردم و محدودیت سهمیه بندی ها بیان کرد: با توجه به همزمانی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با ماه مبارک رمضان، برای رفاه حال مردم روزه دار تنها از هشت استان همجوار تهران در این آئین حضور خواهند یافت.
او در ادامه با گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امام خمینی (ره) الهام بخش ارزش های اخلاقی و اسلامی در سرار گیتی بود، این دین مبین را بار دیگر در جهان زنده کرد و پس از ارتحال نیز نور اندیشه هایش همچنان بر جهان می تابد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: امروز اندیشه انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف جهان در حال رشد و نمو است، در حالی که کشورهای استکباری و ابرقدرت ها قرون وسطی می کوشیدند تا دین را از بین برده و کشورها را مستعمره کنند.
وی ایستادگی و رویارویی با کافران، ستمگران و مستکبران، دفاع از ستمدیدگان و گسترش عدالت را از جمله آرمان های امام راحل عنوان کرد و گفت: موضوع توان دین در اداره حکومت از سوی حضرت امام خمینی (ره) ارائه و اسلام از انزوا خارج شد و امروز جهان تشنه این آرمان هاست.
به گزارش ایرنا، سید روح الله مصطفوی یکم مهر 1281 در خمین (از توابع استان مرکزی) چشم به جهان گشود؛ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال 1357 با رهبری وی به پیروزی رسید و در سن 87 سالگی به علت ایست قلبی چشم از جهان فرو بست.
روح بلند آن پیشوای مسلمان و رهبر آزادگان جهان شامگاه 13 خرداد 1368 به ملکوت اعلاء پیوست.
آئین بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عصر امروز (14 خرداد) سه ساعت پیش از اذان مغرب و عشاء در صحن حرم آغاز می شود و با برگزاری 2 ساعت آئین رسمی از جمله بیانات مقام معظم رهبری، یک ساعت مانده به اذان پایان می یابد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37546/2-هزار-نفر-از-شمال-استان-اصفهان-رهسپار-مرقد-امام-راحل-شدند
بستن   چاپ