پیام سپاهان
ایما آینه‌دار معضلات اجتماعی
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 18:55:31
سپاهان نیوز - اعضای انجمن امداد دانشجویی-مردمی ایما امسال نیز مثل هر سال همایش آینه‌داران قدر را در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار کردند. این همایش به پیروی از امام علی(ع) به عنوان پیشوای مذهبی و همچنین مددکاری اجتماعی که نسبت به جامعه خود بی تفاوت نبود، سیزدهم خرداد ماه در مجتمع فرشچیان اصفهان برگزار شد. ایمایی ها در شبی که انسان‌ها با تفکر و یاری خواستن از خدا سرنوشت خود را رقم می‌زنند، آیینه به دست گرفتند تا انعکاس‌دهنده‌ معضلات اجتماعی به افراد جامعه باشند و بتوانند با اشاره به این معضلات با همراهی دیگران در فردای شهرشان تغییر ایجاد کنند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، در سال جاری ایما با شعار "کار خیر پایدار ایما" برای تغییر روش‌های کمک‌رسانی به محرومان فعالیت‌هایی انجام داده است. اشاره به آمارهای رو به افزایش معضلات اجتماعی دلیل محکمی بود برای تصمیم‌گیری مجدد در کمک‌رسانی‌ها و تاکید بیشتر بر کمک‌رسانی پایدار.
علیرضا نبی، کارآفرین نمونه، سخنران ویژه‌ این همایش بود. ایشان در سخنرانی خود از حمیدرضاها و کسراهایی گفت که جامعه علیرغم ندادن هیچگونه محبت، توجه، عدالت و آموزشی از آنان طلب مهربان بودن دارد. حمیدرضاها و کسراهایی که با وجود داشتن سوء پیشینه در مجموعه‌ دکتر نبی به آن ها فرصت داده شد و توانستند عنوان کارگر نمونه را از وزیر کار دریافت کنند. حمیدرضاها و کسراهایی که اگر کمتر مورد غفلت مسئولان و همچنین افراد جامعه قرار بگیرند دیگر شاهد آمار بالای زندانیان در سراسر کشور نخواهیم بود.
او اشاره کرد که می شود با صرف هزینه هایی به مراتب بسیار کمتر از هزینه های زندان، زندان ها را خلوت تر کرد؛ همچنین ضمن تاکید بر آمار بالای اعتیاد، حاشیه‌نشینی و فقر، به نقش مردم و کارهای داوطلبانه در تغییر سرنوشت کشور اشاره کرد.
در ادامه مهسا اختردانش، رئیس هیئت مدیره انجمن ایما، به نمایندگی کل اعضا از تجربیات 9 ساله ایما و فعالیت این انجمن برای حل معضلات اجتماعی سخن گفت و به تاثیر آموزش به کودکان (اعم از دانش،فرهنگ،مهارت آموزی و...) به عنوان قشر آسیب پذیر و البته جوانان آینده و همچنین اشتغال زایی مادران سرپرست خانواده به عنوان رکن اصلی و تاثیرگذار در خانواده اشاره کرد. اختردانش از حفظ عزت نفس و استقلال خانواده های تحت پوشش به عنوان رکن اصلی حمایت از این خانواده ها یاد کرد.
در پایان همایش، ایمایی ها به رسم هرساله با گرفتن دستان یکدیگر پیمان بستند که نه فقط در حرف بلکه در عمل هم در مسیر دگرخواهی و عشق به هم نوع قدم بردارند و کودکان بی پناه سرزمینشان را تنها نگذارند و بدین گونه سال نو ایمایی خود را آغاز کردند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37568/ایما-آینه‌دار-معضلات-اجتماعی
بستن   چاپ