پیام سپاهان
طباطبایی نژاد:
آمریکا و اسراییل به دنبال ساخت پایگاهی در مقابل کشورهای اسلامی هستند
جمعه 18 خرداد 1397 - 15:43:52
سپاهان نیوز - امام جمعه اصفهان گفت: انگلستان و امریکا به دنبال ایجاد مکانی با حضور یهودی‌ها میان کشورهای اسلامی هستند تا آن‌ها را با وسایل جنگی تجهیز کند و هرگاه بخواهند کشورهای اسلامی را در تیررس خود قرار دهند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد بعد از اتمام راهپیمایی روز جهانی قدس و در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان که در مصلی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته راجع به حقوق فرزند سخن گفتیم. فرزند حقوق فراوانی بر گردن مادر و پدر دارد اما حقوق پدر بیشتر است و اگر فرزند در راه اسلام تربیت نشود، بر پدر تأثیر خواهد داشت و او را نیز منحرف خواهد کرد.
وی افزود: اولین حق، ازدواج پدر است و باید مادر خوبی برای فرزند خود انتخاب کند. دیگر انتخاب نام مناسب برای فرزند و دیگر حق آوردن رزق حلال است. تربیت دینی و درست نیز از حقوق پدر برای فرزندان خود خواهد بود.
امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام (ص) گفت: فرزندان خود را محمدی تربیت کنید، محبت اهل بیت (ع) را در دل آن‌ها قرار دهید و به آن‌ها قرآن بیاموزید. همچنین فرزندان پیامبر را از فرزندان خود بیشتر دوست بدارید.
طباطبایی نژاد ادامه داد: محبت واقعی دو شرط دارد؛ یکی از آن‌ها محبت اهل بیت علیه السلام است و شرط دوم دوست نداشتن دشمنان اهل بیت. نمی‌شود کسی خدا و رسول را دوست داشته باشد اما فرزند او را دوست نداشته باشد. دوست داشتن پیامبر اسلام و فرزندان ایشان یکی از چیزهایی که لازم است ما داشته باشیم. کسی که خدا را دوست دارد دچار معصیت نمی‌شود و اگر دوستی انسان با خدا درست باشد اطاعت می‌کند.
وی افزود: دهه آخر ماه رمضان ویژه است و عبادت، غسل و دعای خاص دارد. جنگ بدر در ماه رمضان بوده است و زمانی که پیامبر (ص) نتوانستند دهه پایانی ماه رمضان را اعتکاف کند، دو دهه به اعتکاف پرداختند.
امام جمعه اصفهان گفت: در شب قدر تمام پیش آمدهای کل سال مقدر می‌شود و ارزش بالایی دارد. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که در این شب‌ها دعا قضای الهی را حتی اگر از آسمان نیز نازل شده و آماده اجرا باشد، بر گردانده می‌شود. تقدیر الهی عوض نمی‌شود اما دعا آن را بر می‌گرداند. خدا دوست دارد ما به او الهام کنیم و دوست ندارد انسان پیش انسان‌های دیگر التماس کند در حالی که التماس به خدا انسان را رشد می‌دهد.
طباطبایی نژاد اظهار کرد: همچنین سالگرد رحلت مرحوم علامه مجلسی و بانو مجتهده امین است. بانو امین از افتخارات زنان مسلمان و اصفهان است. از خداوند بالاترین درجات را برای این بزرگان خواستاریم.
وی افزود: روز قدس خیلی دامنه دارد. مجموعه فلسطین اشغالی شامل کرانه باختری که زیر سلطه صهیونیست‌ها قرار دارد و غزه، سی هزار کیلومتر مربع است. در حالی که استان اصفهان با 105 هزار کیلومتر مربع حدود یک چهارم آن می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: این سرزمین در زمان عثمانی تحت سلطه عثمانی‌ها بود اما پس از آن به دست انگلیسی‌ها افتاد و سعی کردند آن را یهودی نشین کنند. اکثر مردم آنجا مسلمان بودند اما 55 هزار مسیحی و یهودی نیز در آنجا حضور داشتند.
طباطبایی نژاد گفت: مدفن حضرت ابراهیم، حضرت نوح و بسیاری از پیامبران در این سرزمین است. ما مخالف حضور یهودی‌ها و مسیحی‌ها نیستیم چرا که در کشور ما نیز هستند.
وی ادامه داد: انگلستان و امریکا به دنبال این بود که مکانی را میان کشورهای اسلامی با حضور یهودی‌ها داشته باشند و آن‌ها را با وسایل جنگی تجهیز می‌کنند تا هرگاه بخواهند کشورهای اسلامی را در تیررس خود قرار دهند و می‌خواهند پایگاهی برای دشمنی با اسلام بسازند. البته این کار را هم کرده‌اند.
امام جمعه اصفهان گفت: بیش از شصت سال گذشته امام (ره) بر روی آن‌ها حساسیت داشته است اما عربستان احمق و دیگر کشورهای عربی آن را نمی‌فهمد. امام راحل پس از انقلاب اولین کاری که کردند اعلام روز قدس بود و از همه مسلمانان خواستند تا مقابل اسراییل قیام کنند.
طباطبایی نژاد افزود: گروه مقاومت که شامل ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان است و روز به روز جنگیدند و پس از آن گروه عربیون و زینبیون آمده‌اند و مبارزه کردند، همه نشانه‌های اعتراض است و روز به روز جمعیت معترضان افزایش می‌یابد. شکست داعش یکی از پیشرفت‌های ما است و بیش از این جلو خواهیم رفت و دشمنان را شکست خواهیم داد. امید است جامعه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم.
کدخبرنگار: 13091
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37617/آمریکا-و-اسراییل-به-دنبال-ساخت-پایگاهی-در-مقابل-کشورهای-اسلامی-هستند
بستن   چاپ