پیام سپاهان
دوئل لاکچری های اصفهان
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 11:35:44
سپاهان نیوز - اصفهان-روزنامه 'اصفهان زیبا' در شماره روز یکشنبه خود با انتشار گزارشی با عنوان'دوئل لاکچری های اصفهان' به موضوع صف فروش املاک‌ گران قیمت در محله های ناژوان، مشتاق دوم و چهارباغ ‌بالای اصفهان پرداخته است.
این روزنامه در چاپ امروز خود نوشت:اصفهان‌ محله‌های لوکس زیادی دارد، ولی بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که در طول سال 97 بیشترین تعداد آپارتمان‌های گران‌قیمت در سه محله‌ ناژوان، مشتاق‌ دوم و چهارباغ‌ بالا برای فروش قرار گرفته‌اند.
درواقع‌ مالکان این سه منطقه در تلاش‌اند‌ تا پیش‌ از شروع تابستان و بازار گرم این فصل، املاک‌ گران‌قیمت خود را بفروشند.
قیمت‌ آپارتمان‌‌های فروشی این سه محله اکنون در حداقل قرار دارد و اگر تصمیم به خرید‌ از مناطق لوکس شهر را دارید، بهتر است هر‌چه زودتر اقدام کنید.
اما برای انتخاب بین این سه محله‌ باید شرایط املاک فروشی هر کدام را با هم مقایسه کرد.
*** ناژوان***
82 درصد از آپارتمان‌های فروشی محله‌ ناژوان قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان دارند، درنتیجه مشاوران املاک شهر ناژوان را محله‌ای کاملا لوکس معرفی می‌کنند.
متوسط قیمت‌ آپارتمان‌های فروشی ناژوان در سال 97 معادل یک‌ میلیارد و 370 میلیون تومان بود، البته بر خلاف بیشتر محله‌های شهر تعداد املاک فروشی در ناژوان زیاد نیست و گاهی متقاضیان ماه‌ها منتظر‌می‌مانند تا ملکی مناسب آنها پیدا شود.
آپارتمان‌های فروشی ناژوان معمولا بزرگتر از 150 مترمربع متراژ هستند.
بعضی از آنها سه خوابه و تعدادی از آنها حتی به 5 عدد اتاق خواب مجهز شده‌اند. درنتیجه املاک در این خیابان مناسب خانواده‌های پرجمعیت است.
اما از نظر سن ساخت، بیشتر املاک فروشی در ناژوان یا نوساز هستند یا سن‌ ساخت آنها کمتر از 10 سال است و به دنبال آن ظاهری تمیز و لاکچری دارند.
بیشتر این آپارتمان‌ها به امکاناتی‌ مانند دو عدد آشپز‌خانه (سرو و طبخ)، دوعدد پارکینگ، مستر‌روم و روف گاردن مجهز شده‌اند.
برای خرید ملک در این منطقه، بیشتر مالکان فقط پول نقد می‌خواهند و تمام مبلغ را به صورت یک‌جا از متقاضی دریافت می‌کنند، ولی بخشی از مالکان حاضرند‌ حدود نصف قیمت‌ ملک را یک‌جا و مابقی آن را یا به صورت اقساط تا شش‌ماه یا به جای آن یک خانه‌ ویلایی دریافت کنند.
*** مشتاق‌دوم ***
بیش از 38 درصد از آپارتمان‌های فروشی در محله‌ مشتاق دوم در طول سال 97 قیمتی بالاتر از یک‌میلیارد تومان داشته‌اند، به همین دلیل مشتاق دوم نیز امروز از نظر مشاوران املاک یک منطقه‌ کاملا لوکس اصفهان‌است.
ضمن‌اینکه از 10 آپارتمان‌ گران‌ قیمت اصفهان طی سه سال گذشته 3 مورد در منطقه‌ مشتاق دوم قرار داشت، هرچند اکنون آپارتمان‌های ارزان‌قیمت زیادی هم در این محله برای فروش قرار می‌گیرد.
مشاوران املاک مدعی هستند که در مشتاق دوم کمتر آپارتمانی با متراژ کوچکتر از 100‌مترمربع وجود دارد که این ادعا با مطالعات آماری تایید می‌شود.
درصد بالایی از آپارتمان‌های فروشی مشتاق دوم بزرگ‌تر از 130‌مترمربع هستند و به 2 یا 3 عدد اتاق خواب مجهز شده‌اند.
سن املاک فروشی این محله نیز مانند ناژوان کمتر از 10 سال است، در نتیجه نمای لوکسی دارند ولی تزئین داخلی آنها کاملا با آپارتمان‌های محله‌ ناژوان متفاوت است.
برای تزئین نمای داخلی آپارتمان‌های محله‌ مشتاق به خصوص املاک نوساز از چوب و مصنوعات شبیه به آن استفاده شده‌است که هرچند هزینه‌ تمام شده‌ بالاتری دارند، ولی به خانه‌ نمای لاکچری می‌دهد.
مالکان این منطقه برای فروش آپارتمان معمولا تمام قیمت آن را به صورت نقد و یک‌جا دریافت می‌کنند.
*** چهارباغ‌بالا ***
چهارباغ بالا از نظر تعداد آپارتمان‌های میلیاردی در سال 97 دقیقا بین دو محله‌ ناژوان و مشتاق دوم قرار می‌گیرد، زیرا 60 درصد از آپارتمان‌های فروشی این منطقه طی چند ماه ابتدایی سال قیمتی بالاتر از یک‌ میلیارد تومان داشته‌اند.
از نظر متراژ این املاک بالاتر از 150 مترمربع هستند و گاهی به بالاتر از 200مترمربع نیز می ‌رسند، با این حال کمتر آپارتمانی در این محله پیدا می‌شود که بیشتر از 3 عدد اتاق خواب داشته ‌باشد.
اما سن‌ ساخت و نمای داخلی آپارتمان‌های فروشی چهارباغ‌بالا شرایط متفاوتی با دو محله‌ مشتاق دوم و ناژوان دارد.
آپارتمان‌هایی که در سال 97 در چهارباغ ‌بالا عرضه شده‌اند سن ساخت مختلفی دارند.
در این محله هم آپارتمان نوساز و هم آپارتمان‌ قدیمی برای فروش عرضه می‌شود که همه‌ آنها از نظر نمای داخلی لوکس هستند.
مشاوران املاک می‌گویند که محله‌ چهارباغ بالا از نظر تزئینات داخلی آپارتمان و امکانات ساختمان در اصفهان پیشرو‌ است.
مناطق لوکس دیگر شهر به تازگی در حال استفاده از چوب و مصنوعات آن برای تزئین نمای داخل هستند درحالی‌ که آپارتمان‌های لوکس این منطقه سال‌هاست به شیک ‌ترین دکور‌ها مجهز شده‌اند که نمونه‌ آنها در هتل‌های چندستاره‌ی خارجی دیده می‌شود.
تعدادی از مالکان این منطقه مدعی هستند که برای دکور آپارتمان خود کارشناسانی از تهران یا ترکیه استخدام کرده‌اند.
7150 / 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37698/دوئل-لاکچری-های-اصفهان
بستن   چاپ