پیام سپاهان
رییس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان :
صنایع دستی اگر دانش شد، می تواند جنبه جهانی‌اش را حفظ کند
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 12:52:26
سپاهان نیوز - رییس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اگر صنابع دستی دانش شد و به دانشگاه ها راه یافت و به صورت آکادمیک شناخته شد، می تواند جنبه جهانی اش را حفظ کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، علی لوافان در افتتاحیه نمایشگاه عکس صنایع دستی در روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: اگر امروز پیشینه ای چند هزارساله داریم به دلیل یادگارانی است که هنرمندان خلق کرده و از طریق آنها توانسته ایم پیشینه خود را به اثبات برسانیم و درواقع توانسته ایم با هنر در دنیا حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه محور توسعه ایران و اصفهان گردشگری و صنایع دستی است، گفت: گردشگری و صنایع دستی جدا از یکدیگر نمی توانند باشند و حرکت در مسیر توسعه نیازمند همگام بودن توسعه گردشگری و صنایع دستی است. 
رییس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: هنرها به دو حالت سنگ نوشته یا دست نوشته و یا به وسیله عکس منتقل شده اند و به نظر می رسد برای بهتر شناساندن صنایع دستی اصفهان نیاز است که عکاسان جهانی به اصفهان بیایند و صنایع دستی و هنر دست مردمان این دیار را به تصویر بکشند.
لوافان با تاکید بر این موضوع که صنایع دستی بهترین کالای ایرانی است، خاطرنشان کرد: صنایع دستی می تواند بخشی از درآمد ملی کشور را بهبود ببخشد. چراکه میراث فرهنگی ما همگی با دست به وجود آمده‌اند عالی قاپو، سی و سه پل و خواجو همه با دست ایجاد شده اند و هیچکدام ماشینی نیستند.
وی با اشاره به اینکه آثار را اگر به وسیله عکس و نقاشی ارائه کنیم نسل های آینده هم بهره خواهند برد، اظهار کرد: ما باید صنابع دستی را بر دیگر صنایع ارجح بدانیم، صنایع دستی اصفهان در جهان رتبه برتر را دارد ولی از ظرفیت این صنایع استفاده نمی کنیم. 
رییس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه یقین و باور خود را نسبت به صنابع دستی باید افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: جوانان را باید در این صنعت فعال کرد، نباید دنبال راحتی باشیم در سختی ها عیار هنرمند مشخص می شود اگر بازارهای هدف مشخص باشد پیشرفته تر خواهیم بود.
لوافان تاکید کرد: اگر صنابع دستی دانش شد و به دانشگاه ها راه یافت و به صورت آکادمیک در بیاید می تواند جنبه جهانی اش را حفظ کند.
کدخبرنگار:13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37703/صنایع-دستی-اگر-دانش-شد،-می-تواند-جنبه-جهانی‌اش-را-حفظ-کند
بستن   چاپ