پیام سپاهان
شیردلی:
نمایشگاه عکس صنایع دستی به صورت جهانی برگزار خواهد شد
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 12:52:41
سپاهان نیوز - رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: اگر جهان بخواهد استانداردی جهانی برای صنایع دستی تعریف کند این اتحادیه صنایع دستی اصفهان است که باید صنایع دستی دنیا را تایید کند چراکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی بوده و به همین منظور برای راه اندازی این اتفاق در حال مذاکره و رایزنی هستیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، عباس شیردلی در افتتاحیه نمایشگاه عکس صنایع دستی در روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: شورای جهانی صنایع دستی پس از جنگ جهانی دوم زیر نظر یونسکو شروع به کار کرد و در سال 1347 یعنی سه سال پس از تاسیس ایران عضو این شورا شد. 
وی افزود: امسال از نگاه هنرمندان دیگر هنر صنایع دستی را دنبال کردیم که عکاسان یکی از این هنرمندان بودند، امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک نمایشگاه عکس را در سطح جهانی برگزار کنیم، چراکه اصفهان شهرجهانی صنایع دستی است. 
رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان ادامه داد: اگر جهان بخواهد استانداردی جهانی برای صنایع دستی تعریف کند این اتحادیه صنایع دستی اصفهان است که باید صنایع دستی دنیا را تایید کند چراکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی بوده و به همین منظور برای راه اندازی این اتفاق در حال مذاکره و رایزنی هستیم.
شیردلی اضافه کرد: در حال تهیه تفاهم نامه ای ما بین اتحادیه صنایع دستی و 20 اتحادیه دیگر اصفهان هستیم تا بتوانیم در کنار یکدیگر در شهریورماه سال جاری در خانه ایرانی در تهران خود را به درستی به ایران و پایتخت معرفی کنیم.
صنایع دستی تنها ظرفیت اصفهان برای سرمایه گذاری
همچنین در ادامه این افتتاحیه رسول جهانگیری اظهار کرد: یک سوم صنایع دستی دنیا در اصفهان وجود دارد و باید مدیران استان و شهر و... از این تنها ظرفیت استفاده و نسبت به سرمایه گذاری بر روی آن اقدام کنند.
وی افزود: گردشگری و صنایع دستی تنها ظرفیت باقی مانده برای استان اصفهان است، ما کشاورزی نمی توانیم داشته باشیم صنایع مادر هم دیگر در اصفهان قابلیت فعالیت ندارند، ولی می توانیم تولید و اشتغال را با صنایع دستی بهبود ببخشیم. 
رییس اتاق اصناف استان اصفهان خاطرنشان کرد: گرفتن هرگونه عوارض در بخش گردشگری در شهر اصفهان ممنوع است. این نشان می دهد مدیران کلان به این تنها ظرفیت باقی مانده پی برده اند پس امیدواریم حرکتی کنند.
کد خبرنگار:13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37704/نمایشگاه-عکس-صنایع-دستی-به-صورت-جهانی-برگزار-خواهد-شد
بستن   چاپ