پیام سپاهان
رئیس مجمع گردشگری و میراث فرهنگی اصفهان:
پیشرفت گردشگری با توسعه صنایع دستی رقم می خورد
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 17:04:29
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان گفت: پیشرفت گردشگری با توسعه صنایع دستی امکانپذیر است و از این طریق می توان به درآمدزایی دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی لوافان ظهر یکشنبه در افتتاحیه نمایشگاه عکس صنایع دستی در روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: اصفهان ظرفیت بالایی در صنایع دستی دارد و از سوی دیگر شناسنامه هر کشوری به صنایع دستی آن بستگی دارد و باید از این ظرفیت برای درآمدزایی و توسعه صنعت توریسم اصفهان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه از ظرفیت صنایع دستی اصفهان استفاده نمی‌شود، بیان داشت: میراث فرهنگی ما به وسیله گذشتگان و براساس امکانات روز آن دوران ایجاد شده است که با نگاهی به آثاری همچون عالی قاپو، سی و سه پل و پل خواجو در اصفهان به این نتیجه می رسیم که این بناها تماما کار دست بوده است.
رئیس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان اعلام کرد: استان اصفهان در جهان به داشتن صنایع دستی متنوع و هنرمندانه شهره است و از همین رو توسعه این بخش نسبت به دیگر صنایع در استان، باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه می توان در این زمینه از ظرفیت و استعداد جوانان استفاده کنیم، اعلام کرد: هنر با سختی عجین شده است و معمولا هنرمندان هم به دنبال راحتی نبوده اند که باید این اخلاق در حوزه صنایع دستی مدنظر هنرمندان کنونی هم قرار گیرد.
لوافان با بیان اینکه بازاریابی صنایع دستی برای توسعه این بخش یکی از نیازهای ما به شمار می رود، گفت: یکی از راه های دستیابی به چنین هدفی و شناخت نیازهای بازارهای جهانی، ورود به این عرصه از طریق دانشگاه و به صورت آکادمیک است چراکه همراهی علم روز با حوزه صنایع دستی، منجر به عرضه محصولات در بازارهای دنیا خواهد شد.
رئیس مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان گفت: صنایع دستی یکی از هنرهای باارزش به شمار می رود که زبان گویایی برای معرفی ما به دنیا دارد که می توان با عرضه صحیح آن به جهان، توانایی های کشور را به دیگر ملل معرفی کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37725/پیشرفت-گردشگری-با-توسعه-صنایع-دستی-رقم-می-خورد
بستن   چاپ