پیام سپاهان
خسارت های سیل در اردستان 112 میلیارد ریال برآورد شد
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 19:17:28
سپاهان نیوز - کاشان- فرماندار اردستان گفت: خسارت های ناشی از جاری شدن سیلاب در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه های مختلف بیش از 112 میلیارد ریال برآورد می شود.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیشترین خسارت وارد شده ناشی از سیل و طوفان در حوزه کشاورزی به ارزش 50 میلیارد ریال بوده و به مسکن های روستایی، راهداری، آب و فاضلاب روستایی نیز خسارت چشمگیری وارد کرده است.
وی افزود: روستاهای دهستان برزاوند شامل مبارکه، فران، توران، مارچوبه و همچنین روستاهای دهستان علیا از جمله عباس آباد و فسخود بیشترین خسارت را دیدند چرا که در یک زمان شاهد جریان سیل در 2 منطقه شرق و غرب شهرستان بودیم و با توجه به کمبود امکانات از شهرهای همجوار کمک گرفته شد.
فرماندار اردستان با تاکید بر ضرورت تمهید اقدام های پیشگیرانه جهت مقابله با حادثه های غیرمترقبه گفت: شناسایی و مطالعه حریم و بستر رودخانه ها ضروری است و باید پس از آن نسبت به ساماندهی اقدام شود.
او اضافه کرد: بخشی از خسارت ها متوجه مناطق مسکونی واقع در بستر و حریم رودخانه ها بود که باید با اهتمام نسبت به استعلام های لازم، از ساخت و سازها در این نقاط جلوگیری کنیم.
تاملی ادامه داد: کاستی هایی نیز در زمینه اجرای طرح های عمرانی در روستاها وجود داشت که خود ناشی از فقدان مطالعه پیش از اجرا بود.
وی اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست روستاها را برای جلوگیری از جاری شدن سیلاب ضروری عنوان کرد و افزود: اختصاص اعتبار جهت ساماندهی مسیل های سیل در دستور کار قرار دارد.
بارش های رگباری باران و تگرگ بهار امسال دستکم 2 بار منجر به جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی برخی معابر، واحدهای مسکونی و تخریب برخی زیرساخت ها در نقاط شمالی استان اصفهان شد.
اردستان در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37730/خسارت-های-سیل-در-اردستان-112-میلیارد-ریال-برآورد-شد
بستن   چاپ