پیام سپاهان
تداوم حضور اصفهان در شبکه شهرهای خلاق بررسی می‌شود
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 13:45:09
سپاهان نیوز - سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از حضور شهردار، مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در شهرهای کراکف و کاتوییس لهستان برای دفاع از باقی ماندن اصفهان در شبکه شهرهای خلاق خبر داد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی مقدری با اشاره به حضور هیأت سه نفره از مدیران شهری در لهستان اظهار کرد: اصفهان از سال 2014 در این شبکه پذیرفته شده اما تا کنون هیچ نماینده‌ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور پیدا نکرده بود و از آنجا که این مسأله در ارزیابی ادامه عضویت اصفهان در این شبکه برای سال آینده بسیار حیاتی است، مدیریت شهری اصفهان در این دوره از اجلاس حضور می یابد.
وی ادامه داد: دوازدهمین اجلاس سالانه شبکه شهرهای خلاق جهان 22 تا 25 خرداد ماه در شهرهای کراکف و کاتوییس لهستان برگزار می‌شود و شهردار اصفهان، مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای شهر در این رویداد حضور خواهند یافت. 
نماینده شورای شهر اصفهان در اجلاس شهرهای خلاق افزود: شهرهای عضو این شبکه موظف هستند به منظور تبادل تجربیات و بهره‌مندی از ظرفیت دیگر شهرها حضور مؤثر و مفیدی در این شبکه و رویدادهای آن داشته باشند و عملکرد آنها پس از هر دوره چهار ساله ارزیابی می‌شود. بر همین اساس هیأت سه نفره‌ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور می‌یابد تا از منافع شهر در عرصه بین‌المللی دفاع کرده و حضور اصفهان در این شبکه را تثبیت کند. 
مقدری در ادامه خاطر نشان ساخت: اصفهان متعهد شده بود به عنوان یک شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای عامه از طریق توسعه ظرفیت هنرمندان و کارآفرینانِ خلاق با پشتیبانی مالی و آموزش، بر ارزش‌های شهری خود بیفزاید.
وی افزود: از ایران تنها دو شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای عامه و رشت در حوزه غذا و خوراک عضو این شبکه هستند و هیأت‌های این دو شهر در واقع نمایندگان فرهنگ و هنر ایران در این شبکه یونسکو محسوب می‌شوند. 
مقدری با تأکید بر این که نباید با بی تفاوتی و کم کاری نگاه مثبت جهانی یونسکو به فرهنگ و آیین‌های ایران را خدشه‌دار کرد، خاطر نشان ساخت: شبکه شهرهای خلاق، همکار ممتاز یونسکو است و نه تنها سکویی برای تأمل بر نقش خلاقیت به عنوان اهرمی برای پیشرفت پایدار محسوب می شود، بلکه محل پرورش فعالیت و نوآوری است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37760/تداوم-حضور-اصفهان-در-شبکه-شهرهای-خلاق-بررسی-می‌شود
بستن   چاپ