پیام سپاهان
یک کارشناس رسانه:
مردم هنوز در بحث آب بدمصرف هستند
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 8:26:35 AM
ایسنا
سپاهان نیوز - یک کارشناس رسانه با بیان اینکه مردم ایران هنوز در بحث آب، بدمصرف هستند، گفت: 86 درصد مردم اصفهان در الگوی مصرف، آب را مصرف می کنند، این آمار حاکی از این است که فرهنگ سازی پیرامون صرفه جویی آب جواب داده است.
مهرداد خرسندی   در خصوص اینکه چرا اصفهانی ها هنوز بحران آب را باور ندارند، اظهار کرد: اتفاقا حساسیت های مردم زیاد شده و بررسی سامانه 1522 نشان می دهد که روزانه مردم در مورد بد مصرفی یا مصرف غیربهینه آب همسایگان و شهروندان خود گزارش هایی را منعکس می کنند.
وی افزود: از سوی دیگر 86 درصد مردم اصفهان در الگوی مصرف، آب را مصرف می کنند، این آمار حاکی از این است که فرهنگ سازی پیرامون صرفه جویی آب جواب داده است.
این کارشناس تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب طی سال های گذشته و از دهه 80 تبلیغات خود را پیرامون صرفه جویی و بحران آب آغاز کرده است. 
وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب تنها نهادی است که خانه فرهنگ دارد، افزود: سالانه چند هزار نفر از برنامه های خانه فرهنگ استفاده می کنند و ز سوی دیگر شرکت آب و فاضلاب اصفهان تبلیغات بسیاری را با همکاری شهرداری اصفهان و نهادهای مختلف پیرامون صرفه جویی مصرف آب انجام می دهد.
خرسندی با تاکید بر اینکه البته مردم ایران هنوز در بحث آب، بدمصرف هستند و این را باید باور کنیم، تصریح کرد: بخشی از این موضوع به مباحث فرهنگی و سبک زندگی مردم برمی گردد و در این راستا باید بر تغییر سبک زندگی مردم کار کنیم و هم چنین موضوع سازگاری با کم آبی باید به درستی در کشور و استان اصفهان اجرایی شود.
وی با بیان اینکه مردم به راهکارهای سازگاری با کم آبی آشنا هستند، تاکید کرد: شاید ضعف ما به خصوص در صد سال اخیر دهه اخیر این بود که نوع زندگی مردم به سمت مصرف بیشتر حرکت کرد و از اندیشه های قناعت فاصله گرفته ایم.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/37785/مردم-هنوز-در-بحث-آب-بدمصرف-هستند
بستن   چاپ