پیام سپاهان
رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون :
برنامه های اوقات فراغت منطبق با سلیقه مخاطبان نیست
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 11:53:43
سپاهان نیوز - اصفهان- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تیران و کرون گفت: نیاز و سلیقه مخاطبان در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت این منطقه در نظر گرفته نمی شود .
مهدی مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نظرسنجی ها گردشگری، بازدیدهای علمی، فراگیری مهارت و مسابقات مورد توجه جوانان و نوجوانان است اما به این نیازها در برنامه های اوقات فراغت این شهرستان کمتر توجه شده است.
وی تاکید کرد: با این وجود و با توجه به نظرسنجی ها ، تلاش می شود امسال برنامه ریزی برای برگزاری تورهای یک روزه گردشگری، برگزاری بازدیدهای علمی و فعالیت های مهارت آموزی در کنار سایر برنامه های اوقات فراغت پیگیری شود.
دبیر ستاد اوقات فراغت شهرستان تیران و کرون همچنین انجام فعالیت های غیرتخصصی در برخی از پایگاه های فراغت و یا بکارگیری مربی غیر تخصصی را آسیب جدی برای این حوزه دانست.
مرادی گفت: سال گذشته بخش عمده ای از این مشکل مدیریت شده و امسال نیز نظارت بر کیفیت عملکرد و تکمیل مدارک تخصصی مربیان و ارائه خدمات تحت نظر ادارات دولتی برای کاهش فعالیت های غیر تخصصی انجام می گیرد.
وی همچنین واگذاری اجرای برنامه ها و مدیریت پایگاه های اوقات فراغت به سازمان های مردم نهاد را از دیگر اقدامات ستاد اوقات فراغت شهرستان برای پویایی و برنامه ریزی بهتر در حوزه اوقات فراغت تابستان دانست.
مرادی تصریح کرد: بیش از یکصد سازمان مردم نهاد تحت نظر سازمان های فرهنگی و اجتماعی شهرستان تیران وکرون در حال فعالیت هستند که واگذاری مدیریت اوقات فراغت به بخشی از این سازمان ها لازم است.
رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون تنوع برنامه های اوقات فراغت در سازمان های مردم نهاد را مهم خواند و یادآوری کرد: سازمان های مردم نهاد به ویژه سازمان های مردم نهاد جوانان توانمندی و ظرفیت های خوبی برای مدیریت اوغات فراغت دارند که کمک به تسهیل شرایط فعالیت های این سمن ها کاهش مشکلات اجتماعی و افزایش مشارکت جوانان را به همراه دارد.
بیش از 50 مدرسه و کانون فرهنگی و تربیتی، 20 کانون فرهنگی هنری مسجد، 2 سازمان مردم نهاد جوانان و 20 هیات ورزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزشگاه های آزاد هنری و مهارتی امسال متولی برگزاری فعالیت های اوقات فراغت در تیران و کرون هستند.
سال گذشته بیش از 10 هزار نفر جوان، نوجوان و کودک از برنامه های اوقات فراغت این شهرستان استفاده کرده اند.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
ت.7131/ 6022

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37806/برنامه-های-اوقات-فراغت-منطبق-با-سلیقه-مخاطبان-نیست
بستن   چاپ