پیام سپاهان
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:
حمام رهنان اصفهان به شکل سنتی مرمت و احیاء می‌شود
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 13:28:30
سپاهان نیوز - اصفهان -مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: با توجه به استقبال گردشگران خارجی از سلایق و خلاقیت‌های جدید و نبود حمام سنتی در شهر، با توافق شهرداری حمامی در شرق اصفهان به نام رهنان احیا می شود.

فریدون الله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته بسیاری از گرمابه‌های قدیمی و تاریخی اصفهان به شکل موزه و یا سفره‌خانه بازسازی شده است به نوعی که در صنعت گردشگری هنوز حمامی که به شکل سنتی برای گردشگران خدمات رسانی انجام دهد، نداریم.
وی افزود: این بحث در کشورهای پیشرفته دنیا و حتی کشورهای پیرامونی ما مانند ترکیه وجود دارد و با احیای حمام‌های سنتی تنوع فوق‌العاده و جالب توجهی در صنعت گردشگری این کشورها شاهد هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان داشت: با توجه به اینکه گردشگران خارجی به شدت از این نوع جاذبه‌های گردشگری و سلایق و خلاقیت‌های جدید استقبال می‌کند، میراث فرهنگی اصفهان نیز قصد دارد حمام‌هایی را در اصفهان به شکل سنتی برای گردشگران احیاء کند.
حمام رهنان در قالب ‌های مرتبط با طب سنتی احیاء می‌شود
وی ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که منظور از احیای حمام به شکل سنتی امکان استفاده از مواردی مانند خزینه و غیره نیست بلکه این حمام‌ها به شکل قدیمی در قالب‌های مرتبط با طب سنتی احیاء می‌شود.
الله‌یاری بیان داشت: بر این اساس در وهله نخست با توافقی با شهرداری منطقه 11 اصفهان یکی از حمام‌های سنتی در شرق اصفهان به نام رهنان برای این منظور در نظر گرفته شده است که مرمت و احیای این حمام به شکل حمام سنتی گردشگران در توسعه صنعت گردشگری به ویژه در حاشیه‌های شهر و منطقه شرق اصفهان که کمتر در زمینه گردشگری مورد توجه بوده است بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37814/حمام-رهنان-اصفهان-به-شکل-سنتی-مرمت-و-احیاء-می‌شود
بستن   چاپ