پیام سپاهان
6 میلیارد ریال به اثرهای تاریخی آران و بیدگل اختصاص یافت
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 15:49:01
سپاهان نیوز - کاشان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: 6 میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی 25 اثر تاریخی این شهرستان در سال جاری اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، مجید نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران آران و بیدگل بیان کرد: بازسازی اثرهای تاریخی این شهرستان امسال در دستور کار قرار دارد و در این راستا عملیات بازسازی 25 اثر تاریخی آغاز شده است.
وی افزود: مهمترین اثرهای تاریخی آران و بیدگل عبارت است از خانه اسماعیلی، عصارخانه، خانه باغ شاکر، خانه مقصودی و امامزاده عباس (ع) علی آباد که عملیات بازسازی آنها با تخصیص 80 تا 300 میلیون ریال به ازای هر اثر پیگیری می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: عملیات بازسازی این اثرهای تاریخی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سه ماه آینده به پایان خواهد رسید.
او در ادامه به راه اندازی پایگاهی پژوهشی در محوطه تاریخی ویگل این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعتبار اولیه تخصیص داده شده افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال است.
نوری اضافه کرد: انجام مطالعات و کاوش، راه اندازی دفتر پایگاه، طراحی سایت موزه و ادامه ساماندهی و بازسازی بخش های کاوش شده ویگل در سال های پیشین از اقدام های برنامه ریزی شده برای این پایگاه تاریخی می باشد.
وی تشریح کرد: محوطه تاریخی ویگل با 120 هکتار وسعت از 2 شهر تشکیل شده و در مرکز هر کدام یک قلعه است که قلعه شرقی در فاصله 800 متری قلعه غربی قرار دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل اضافه کرد: پیشینه تاریخی محوطه ویگل همزمان با دوره ساسانی و سال های آغازین اسلام است که سال 1387 در یک فصل کاری، گمانه زنی حریم و میزان وسعت محدوده به طور کامل مشخص شد.
به گفته او، نزدیک به 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که 132 مورد تا کنون در فهرست آثار ملی ثبت شدند.
آران و بیدگل در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37829/6-میلیارد-ریال-به-اثرهای-تاریخی-آران-و-بیدگل-اختصاص-یافت
بستن   چاپ