پیام سپاهان
ویزای جعلی شگرد کلاهبردار اینترنتی
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 15:49:10
سپاهان نیوز - فردی که با راه‌اندازی صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات فریبنده و تحریک افراد برای اخذ ویزای توریستی از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد توسط مأموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد. 
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ثبت‌نام و پرداخت مبالغی بابت اخذ ویزای توریستی و مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی و اینکه هیچ خدماتی به آن‌ها ارائه نشده، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با بررسی‌های انجام‌شده و انجام اقدامات تخصص مشخص شد محتوای این صفحه جعلی بوده و قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران را داشته‌اند.
رییس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند متهم را که فردی 35 ساله و ساکن اصفهان بود شناسایی و دستگیر کنند.
مرتضوی تصریح کرد: فرد دستگیرشده هنگامی‌که با مستندات پلیس روبر شد به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
وی خاطرنشان کرد: بدون تحقیق و بررسی در فضای مجازی اقدام به خرید کالا یا خدمات نکنند، همچنین شهروندان به‌ منظور سفر یا درخواست اقامت در کشورهای دیگر از طریق دفاتر تائید شده و معتبر اقدام و از افراد و شرکت‌هایی که در فضای مجازی مدعی ارائه اقامت آسان یا اخذ ویزا هستند درخواست خدمات نکنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37830/ویزای-جعلی-شگرد-کلاهبردار-اینترنتی
بستن   چاپ