پیام سپاهان
تکمیل طرح های درمانی کاشان نیازمند کمک نیکوکاران است
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 21:53:08
سپاهان نیوز - کاشان- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اگر 25 درصد اعتبار مورد نیاز طرح های درمانی نیمه تمام از سوی استانداری و فرمانداری و 25 درصد از سوی نیکوکاران محقق شود، می توان 50 درصد باقی مانده را از محل اعتبارهای ملی دریافت کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسین نیکزاد روز سه شنبه در نشست کمیته برنامه ریزی اعتبارهای تملک دارایی های شهرستان کاشان بیان کرد: موظف به تکمیل 47 طرح هستیم که در صورت تامین 50 درصد از اعتبار مورد نیاز، نیمی دیگر را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت خواهد کرد.
وی افزود: مجموع اعتبارهای این طرح ها نزدیک به 300 میلیارد ریال بود که توانستیم 30 طرح را تا پایان سال 1396 تکمیل کرده و یا به پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد برسانیم.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت ساز کاشان گفت: 10 طرح نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در منطقه وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند اعتبار است.
او اضافه کرد: 17 طرح نیز باقی مانده که بخشی از آنها در مرحله امضای قرارداد هستند و بخشی هم به علت نبود اعتبار متوقف می باشد.
نیکزاد عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان به 103 خانه، پایگاه و مرکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش خود در این منطقه خدمات رسانی می کند که نگهداری آنها به اعتبار و ساختمان های نوساز به تجهیزات نیاز دارد.
وی همچنین گفت: اعتبارهای تملک دارایی های سال 1397 دانشگاه علوم پزشکی کاشان 18 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته و برای پرداخت به پیمانکاران جهت ادامه طرح ها کافی نیست.
معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: با توجه به سال های پیش ممکن است 60 درصد از اعتبارهای امسال نیز تحقق نیابد و دانشگاه علوم پزشکی را در ادامه خدمات رسانی به مردم با مشکل رو به رو سازد.
او از کاهش سه درصدی درآمدهای اختصاصی دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و افزود: هنگامی که وجه حاصل از درآمدهای این دانشگاه ها به حساب خزانه واریز می شود، دیگر در اختیار آنها قرار نمی گیرد که باید برای بازگرداندن این مبلغ جهت تزریق به طرح ها تلاش شود.
نیکزاد بیان کرد: سال گذشته 58 میلیارد ریال برای اجرای طرح های دانشگاه علوم پزشکی به تصویب رسیده بود که بخش کمی از آن به صورت نقدی پرداخت شد و بقیه به صورت اوراق بود که هم اکنون پرداخت آنها به پیمانکاران با مشکل مواجه شده است.
وی در ادامه از فرمانداری خواست تا سهم دانشگاه علوم پزشکی کاشان را از محل تبصره های بودجه استانی دریافت کند.
جمعیت افزون بر 465 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان هستند.
کاشان در 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37841/تکمیل-طرح-های-درمانی-کاشان-نیازمند-کمک-نیکوکاران-است
بستن   چاپ