پیام سپاهان
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان:
بازار صنایع دستی در آغاز راه بی اعتمادی است
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 08:54:18
سپاهان نیوز - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان گفت: اصفهان از نظر اقتصادی دچار چالش است. اولویت ما در سال جدید توجه به صادرات، رونق فروش صنایع دستی و رونق توریست است. اگر چنین چیزی رقم بخورد ارزش صنایع دستی ما حفظ خواهد شد. 
به گزارش ایسنا - منطقه اصفهان، جعفر جعفرصالحی شامگاه سه‌شنبه در همایشی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: پاسبانانی که در بین ما هستند هدفی جز تثبیت فرهنگ اصیل خود ندارند. درود بر روح و روان پاک هنرمندانی که قبل از ما بوده اند و اکنون در میان ما نیستند.
وی با بیان اینکه هنرمندان چشمه نور در جامعه ما هستند، گفت: اصفهان شهر صنایع دستی، فرهنگ و هنر، دیانت، سیاست و شهادت است. در تلاطم دنیای امروز همه به دنبال آرامش اند و هنرمندان آرامش را از شمع وجود خود به جامعه منتقل می کنند.
98 درصد میدان امام(ره) خالی از مصنوعات خارجی است
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان افزود: بیش از 98 درصد میدان امام(ره) خالی از مصنوعات خارجی است و اتحادیه صنایع دستی با کمک ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این زمینه فعالیت های بسیاری کرده است.
جعفرصالحی با بیان اینکه استانداردسازی اکنون از اولویت های سازمان صنایع دستی است، اظهار کرد: نیازهای بسیاری در حوزه صنایع دستی از جمله بسته بندی کالاها وجود دارد که این موضوع از ضروریات کالاهای تجاری ما است.
وی افزود: برخی از بسته بندی کالاهایی که به داخل استان می آیند ارزشی بیش از ارزش خود مصنوعات دارد. بنابر این لباسی که بر تن مصنوعات می رود باید زیبا باشد. تشویق و ارائه تسهیلات و وام و حضور در نمایشگاه ها می تواند مشوقی برای بسته بندی ها باشد.
دولت باید نگاه ویژه ای به صنایع دستی در انبارها داشته باشد
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان گفت: دولت باید نگاه ویژه ای به صنایع دستی در انبارها داشته باشد. در این راستا ایجاد بنگاه های صادراتی که بتواند کل کشور را تحت پوشش قرار دهد و کارهای خرید و پوشش و صادرات توسط آن انجام گیرد و تحت حمایت ما باشد، از اقداماتی است که در آینده رخ خواهد داد و ما باید این چنین در حوزه صنایع دستی تاثیرگذار باشیم.
جعفرصالحی با تاکید بر اینکه در آغاز راه بی اعتمادی هستیم، تصریح کرد: حس بی اعتمادی مشتری ها در حال راه یابی به بازار صنایع دستی است که در این راستا می توان اقدامات فراوانی انجام داد؛ البته باید برای آن فرهنگسازی شود. همچنین به عنوان فروشنده باید فعالیت خود را در بخش کسب رعایت کنیم تا اعتماد همانند گذشته بازگردد.
وی در خصوص فرار مغزها و خروج هنرمندان از کشور گفت: باید از هنرمندان حمایت کنیم و اگر به دنبال خروج از کشور هستند از آن ها حمایت کنیم چراکه این افراد مبلغان صنایع دستی ایرانی در خارج از کشور خواهند بود.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اصفهان با بیان اینکه اساتید شاخص ایران آثاری را تولید می کنند که دنیا به دنبال آن ها است، اظهار کرد: باید مشکلات این حوزه را بشناسیم، با برنامه حرکت کنیم و قبل از تولید بازاریابی داشته باشیم. کشورهایی همچون چین، هندوستان و کره جنوبی کم تر از 40 سال است که در بحث صنایع دستی رشد پیدا کرده اند.
توجه به صادرات،رونق فروش صنایع دستی و رونق توریست اولویت های معاونت صنایع دستی
جعفرصالحی افزود: اصفهان از نظر اقتصادی دچار چالش است. اولویت ما در سال جدید توجه به صادرات، رونق فروش صنایع دستی و رونق توریست است. اگر چنین چیزی رقم بخورد ارزش صنایع دستی ما حفظ خواهد شد. ما به دنبال این هستیم که گردشگران در شهر اصفهان صنایع دستی خریداری کنند و همچنین باید سرمایه گذار پذیر باشیم نه سرمایه‌گذار گریز.
کدخبرنگار:13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37846/بازار-صنایع-دستی-در-آغاز-راه-بی-اعتمادی-است
بستن   چاپ