پیام سپاهان
نمایشگاه «مقش تُرنج»
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 10:43:58
سپاهان نیوز - نگارخانه صفوی اصفهان میزبان نمایشگاه «مَشق تُرنج» که مشتمل بر آثار فاخر بیش از سی هنرمند خوشنویس و تذهیب‌کار از اصفهان و دیگر شهرهای ایران است.
امیر رجایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص نمایشگاه«مشق ترنج» و اهداف آن، اظهار کرد: این نمایشگاه با چهار هدف عمده و اصلی شکل گرفته است. جمع کردن تعداد قابل توجهی از هنرمندان این رشته‌ها در یک نمایشگاه، علاوه بر نمایش آخرین دستاوردهای هنرهای ایران و اشاعۀ آن در جامعه می‌تواند برآیندی از اوضاع و احوال آن رشته باشد. همچنین برگزاری ورکشاپ‌های رایگان در طی نمایشگاه (در محل نگارخانۀ صفوی) باعث ترویج و توسعه این هنر در میان علاقه‌مندان و مردم می‌شود.
وی ادامه داد: نمایشگاه با ایجاد بستر مناسب و دعوت از دانشگاهیان و پژوهشگران برای مطالعه آثار هنری و ارائه سخنرانی و مقاله، باعث ایجاد گفتگو و تعامل میان دانشگاه و هنرمندان و تولید دانش خواهد شد و در نهایت با فرهنگ‌سازی و بازاریابی می‌توان به فروش آثار هنری و در نهایت بهبود چرخه اقتصاد هنر کمک کرد.
این استاد دانشگاه و نمایشگاه گردان(کیوریتوری) تصریح کرد: اصفهان قابلیت آن را دارد که شکوه تاریخی گذشته خود را به دست آورد. اصفهان در همۀ نقاط دنیا به عنوان پایتخت تاریخ، هنر و فرهنگ ایران‌زمین شناخته شده است. هر یک از ما فعالان عرصه فرهنگ و هنر باید در کنار یکدیگر به رشد و شکوفایی شهر کمک کنیم. رویدادهای فرهنگی و هنری از این دست یکی از مهم‌ترین کلیدهای پویایی و شادابی شهر و به شهرت رسیدن آن در عرصه جهانی است.
به گزارش ایسنا، نمایشگاه «مشق ترنج» تا ششم تیرماه 1397 هر روز صبح و بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی و تذهیب است. در این نمایشگاه آثاری از امید گنجعلی، علی فرزانه، مهدی عطریان، علی خیری حبیب‌آبادی، فرزانه جعفری، علیرضا عسگری، لیلا صبری، شهاب شهیدانی، فاطمه شری‌زاده، نسیم سوفسطایی، محمد فاتح سید نطنزی، غلامرضا وکیلی مطلق، الهام هوشفر، بهاره رمضانی، محمدحسن رضایی، سید مسعود آقامیری، سید رسول آقامیری، عاطفه آچاک، آسیه آذرافزا، محمدرضا رحیمی، خشایار بهروز، خلیل برجیان، نوشین بحیرایی، روح‌الله اسحاق زاده، شهناز ملکی، الهام لقمانی، فائزه‌سادات فاطمی، محمدرضا عموزاد و... حضور دارد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37856/نمایشگاه-«مقش-تُرنج»
بستن   چاپ