پیام سپاهان
دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب برگزار می شود
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 12:46:37
سپاهان نیوز - دبیر اجرایی دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت: با توجه به بحران آب در استان اصفهان، مباحث مرتبط با جمع‌آوری، انتقال، تصفیه، بازچرخانی و بازیافت فاضلاب این کنگره می‌تواند مورد استفاده مدیران صنعت آب و فاضلاب قرار گیرد.
منوچهر حیدر پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان با بیان اینکه دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران شامل 10محور اصلی است ،گفت: این محورها شامل تأمین، انتقال، تصفیه و توزیع آب؛ جمع‌آوری، انتقال، تصفیه، بازچرخانی و بازیافت فاضلاب؛ بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف، پساب‌ها و آب‌های لب شور؛ فناوری‌های نوین درآب و فاضلاب؛ ارتقاء، مقاوم سازی و بازسازی سامانه‌های آب و فاضلاب؛ مدیریت منابع انسانی و مالی درحوزه‌های آب و فاضلاب؛ می شود.
وی افزود: فراخوان مقالات انجام شده و تاکنون مقالاتی نیز به دبیر خانه این کنگره ارائه شده است، اما تعداد این مقالات اندک بوده چراکه چهار ماه تا زمان برگزاری این کنگره باقی مانده و حجم زیادی از مقالات درماه های نزدیک به برگزاری به دبیر خانه ارائه می شود.
دبیر اجرایی دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران با اشاره به اهمیت برگزاری دومین کنگره علوم آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضا آب شرب و بهداشتی،گفت: در 20 سال گذشته همایش های پراکنده در ارتباط با علوم آب و فاضلاب از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران و برخی دانشگاه های کشور برگزارشده است، اما یک رویداد که بتواند به شکل مستمر پایگاه تماس و تبادل نظر محققان و کارشناسان حوزه آب و فاضلاب باشد در ایران وجود نداشته است.
حیدرپور افزود: وزن مباحث مرتبط با علوم آب و فاضلاب در همایش های سالیانه از طرف انجمن های دیگر مانند انجمن هیدرولیک، انجمن منابع آب کنگره عمران برگزار می کردند اندک است و پاسخ گوی نیازهای موجود نیست.
وی تصریح کرد: و به دلیل اینکه این کنگره به صورت تخصصی برگزاری دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب به شکل تخصصی حوزه علوم و مهندسی آب و فاضلاب کشور را مورد بررسی قرار می دهد، پس می تواند مکان مناسب برای گرد همایی صاحبان علوم و فناوری آب و فاضلاب و صاحبان صنایع حوزه علوم آب و فاضلاب کشور باشد. این افراد می توانند در کنار یکدیگر به طرح رویکرد های نو و ترویج آن درآشنایی با نیازها صنعت آب و فاضلاب بپزدازند.
دبیر دومین همایش ملی عرضه و تقاضا آب شرب و بهداشتی، تصریح کرد: با توجه به بحران آب در استان اصفهان، مباحث مرتبط با جمع‌آوری، انتقال، تصفیه، بازچرخانی و بازیافت فاضلاب این کنگره می‌تواند مورد استفاده مدیران صنعت آب و فاضلاب قرار گیرد.
حیدرپور اظهار کرد: نهاد های همکار دربرگزاری این کنگره شامل پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان،انجمن آب و فاضلاب ایران ،شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ،شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشورهستند. تعداد حامیان این کنگره بیش از 50 ارگان است. 
دبیر اجرایی دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران با بیان اینکه با توجه به محورهای دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران یکی ازمشکلات استان اصفهان در حوزه آب و فاضلاب ،تامین آب شرب است، تاکید کرد: این کنگره می تواند جایگاه مناسب برای رفع مشکلات آب شرب استان اصفهان به خصوص مناطق مرکزی باشد و راهکارهایی برای تامین آب شرب اصفهان مد نظر قرار گیرد. 
حیدرپور با بیان اینکه این کنگره قصد ورود به موضوعات کشاورزی را ندارد، افزود: برگزاری دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران در استان اصفهان می تواند تاثیر گذار باشد و دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب،بر روی بحث آب و فاضلاب است.
وی گفت: استان اصفهان در سال جاری با مشکل تامین آب شرب و جیره بندی آب مواجه است. بنابراین این کنگره می تواند راهکارهایی را به مسئولان برای تامین آب شرب استان اصفهان ارائه دهد.
دبیر اجرایی دومین همایش ملی عرضه و تقاضا آب شرب و بهداشتی تاکید کرد: برگزارکنندگان این کنگره به دنبال ارائه پیشنهادات به مدیران عرصه آب و فاضلاب استان اصفهان هستند تا بتوانند مشکل آب را رفع کنند. هرچندکه عملی شدن این راهکارها بستگی به تلاش مدیران در جهت اجرایی کردن راهکارها دارد.
حیدر پور اظهار کرد: در سایت دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران داوران و کمیته علمی کنگره مشخص هستند و فراخوان های این کنگره نیز انجام شده است .مسئولان برگزار کننده این کنگره منتظردریافت مقالات و ارایه آنهابه دبیرخانه کنگره هستند.
حیدر پور به تشریح چگونگی برگزاری این کنگره اشاره کرد و افزود: برنامه های این همایش شامل ارائه مقالات علمی و کاربردی، میزگردها و کارگاه تخصصی، نمایشگاه جانبی، مسابقه پایان نامه برتردرعلوم آب و فاضلاب، تقدیر ازپیشکسوتان دانشگاه و صنعت حوزه آب وفاضلاب، بازدیدهای تخصصی و آموزشی و کلینیک های صنعت است.
به گزارش ایسنا؛ دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضا آب شرب و بهداشتی از 22 الی 24 آبان ماه سال 97 در سالن شیح بهایی و سالن های وابسته به آن در دانشگاه صنعتی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37869/دومین-کنگره-علوم-و-مهندسی-آب-و-فاضلاب-برگزار-می-شود
بستن   چاپ