پیام سپاهان
/روزنمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
فرهنگ و هنر روایتگر میراث باشکوه نصف جهان
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 1:29:31 PM
ایسنا
سپاهان نیوز - اصفهان قرن هاست که در همنشینی با هنرمندان خود، میراثی باشکوه از فرهنگ و هنر دارد و این روزها روایتگر این میراث و اشاعه آن به جهان است. میراثی که حضورش بیش تر از همیشه در زندگی نیاز است و صنایع دستی نصف جهان را شکل می دهد.
  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری امروز برنامه "داستان خوانی رمضان" را با حضور علی خدایی، محمدرضا رهبری و سعید محسنی در ساعت 16 در موزه عصارخانه شاهی برگزار می کند.
مجلس دوم از دوره سوم نشست های واکاوی "امر عادی و روزمره" امروز به موضوع سفر، بوم گردی و آبادگری می پردازد و موسسه فرهنگی رویش در ساعت 18 میزبان علاقه مندان خواهد بود.
نشست "تجربه زیسته؛ روایتمندی در هنر" با حضور فرهاد کشوری به همراه مراسم امضای آثار امروز از ساعت 17 تا 19 در نگارستان امام خمینی برگزار می شود و علاقه مندان را فرا می خواند.
جلسه هفتگی "رواق با سخنرانی استاد داستانپور وبا حضور مداح کربلایی حسین علیمحمدی شامگاه امروز بعد از نماز مغرب در مسجد الزهرا رهنان برگزارمی شود.
اولین نمایشگاه و فروشگاه هنری در جهت تقویت صندوق حمایت از هنرمندان استاد فرشچیان از ساعت 17.30 تا 21 در گالری نقش قلم برگزار می شود و تا 20 تیر به روی علاقه مندان باز است.
نقش‌خانه هنرهای سنتی نیز همچنان نمایشگاه "صنایع دستی قرآن را در میدان نقش جهان برگزار می کند و تا 27 خرداد آماده میزبانی از علاقه مندان است، ساعات بازدید این نمایشگاه از ساعت 10تا 18 است.
نمایشگاه نقاشی "روشنایی آب" با آثار اکبر نیکان پور از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 در گالری متن برگزار می‌شود و تا 24 خرداد به روی علاقه مندان باز است.
تئاتر "چای تلخ" به کارگردانی هومن حیدری امروز از ساعت 20 در سالن اصلی مجموعه فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه می رود و تا یکم تیرماه علاقه مندان را فرا می خواند.
امروز سینما سپاهان فیلم‌های "چهار راه استانبول"، "خجالت نکش"، "عصبانی نیستم" و "تگزاس" را اکران خواهد کرد. سینما فلسطین فیلم‌های "خجالت نکش"، "تگزاس" و "لاتاری" را اکران خواهد کرد. امروز فیلم‌های "در وجه حامل"، "دشمن زن"، "دلم می خواد"، "چهار راه استانبول"، "خجالت نکش"، "خوک"، "عصبانی نیستم!"، "تگزاس"، "فیلشاه" (انیمیشن) و "رفتن" در پردیس سینمایی چهارباغ به روی پرده می‌رود. فیلم های "دشمن زن"، "تگزاس" و "دلم می خواد" در سینما قدس اکران خواهد شد. فیلم "لاتاری" و انیمیشن "فیلشاه" نیز در سینما فرهنگیان به روی پرده می رود.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/37873/فرهنگ-و-هنر-روایتگر-میراث-باشکوه--نصف-جهان
بستن   چاپ