پیام سپاهان
شهردار اصفهان در لهستان مطرح کرد:
تبادل نمایشگاه‌های تجاری و توسعه صنایع خلاق
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 14:08:27
سپاهان نیوز - شهردار اصفهان وجود آثار تاریخی و میراث ناملموس در این دو شهر را برای توسعه جهانگردی و گردشگری ارزشمند دانست و گفت: وجود این دو شهر در شبکه شهرهای خلاق یونسکو نیز موید این ادعاست.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاس شبکه شهرهای خلاق یونسکو و در حضور شهردار کراکف لهستان با بیان اینکه وجوه مشترک این دو شهر ما را برای تنظیم یک برنامه اجرایی اقدام مشترک نزدیک می سازد، اظهار کرد: هرچندکه مردم اصفهان در خلال جنگ جهانی دوم با آغوش باز از مهاجران لهستانی میزبانی کردند و خاطرات مشترکی میان این دو ملت رقم خورده است.
وی افزود: این دو شهر در یک دوره همزمان پایتخت کشور خود بودند، از این رو ظرفیت مناسبات جهانی را در خود جای داده و پس از آن که تهران و ورشو پایتخت ایران و لهستان شدند، از هر دو شهر به عنوان پایتخت فرهنگی کشورشان یاد می‌شود که این امر نشان از عمق مناسبات فرهنگی و هنری و وجود طبقه خلاق در آنها دارد. 
شهردار اصفهان ادامه داد: وجود نویسندگان و ادبا در هر دو شهر اصفهان و کراکف و حضور مکاتب ادبی و هنری را باید فرصت قلمداد کرد. برای مثال حلقه ای از اصحاب فرهنگ و ادب اصفهان در کافه پولونیا واقع در چهارباغ عباسی گرد هم می آمدند که نشان دهنده عمق روابط حسنه میان جریان‌های فکری اصفهان با لهستانی ها است. 
نوروزی وجود آثار تاریخی و میراث ناملموس در این دو شهر را برای توسعه جهانگردی و گردشگری ارزشمند دانست و ادامه داد: وجود این دو شهر در شبکه شهرهای خلاق یونسکو نیز موید این ادعاست.
وی با بیان اینکه پیش از تنظیم توافقنامه خواهرخواندگی میان دو شهر باید اقدامات مشترکی برای نشان دادن حسن نیت طرفین انجام شود، افزود: تبادل نمایشگاه های تجاری و اقتصادی که البته می‌تواند بر پایه توسعه و حمایت از صنایع خلاق باشد می تواند گام نخست این همکاری‌ها قرار گیرد.
شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت برخی رویدادهای جهانی نظیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان که توسط یونسکو در زمره بهترین سطوح جشنواره‌های سینمایی قرار دارد، گفت: برپایی هفته های فرهنگی متقابل میان دو شهر با هدف تقویت و توسعه جایگاه اقتصاد فرهنگ و هنر را پیشنهاد می دهم چراکه اصفهان در این زمینه ظرفیت های خوبی دارد که نمونه مرتبط و اخیر آن برپایی نمایشگاه عکس یادبود هفتاد و پنجمین سال ورود لهستانی ها به ایران در موزه هنرهای معاصر اصفهان بود.
شهردار اصفهان همچنین پیشنهاد خلق و نصب نماد یادبود این دو شهر را مطرح کرد و افزود: انجام چنین اقدامات و برنامه ریزی برای اجرای مطلوب آنها زمینه لازم را برای عقد توافق خواهرخواندگی میان اصفهان و کراکف فراهم می سازد. 
به دنبال همکاری‌های پایدار با اصفهان هستیم
ماچروفسکی شهردار کراکف در این دیدار اظهار کرد: روابط اصفهان - کراکف باید جدی تر از گذشته دنبال شود و تاکنون نتوانسته ایم به صورت پایدار روابط مختلف شهری با اصفهان را ادامه دهیم، هرچند که ما خواستار ایجاد زمینه هایی برای گسترش روابط و پایداری آن خواهیم بود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37878/تبادل-نمایشگاه‌های-تجاری-و-توسعه-صنایع-خلاق
بستن   چاپ