پیام سپاهان
رئیس پلیس فتای اصفهان مطرح کرد:
پرونده‌های منجر به آسیب مالی و اخلاقی در خرید و فروش‌های مجازی
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 15:58:46
سپاهان نیوز - اصفهان - رئیس پلیس فتای اصفهان با اشاره به آسیب‌ حضور افراد خریدار از سایت‌های تبلیغاتی برای مشاهده اجناس در خانه اشخاص، گفت: پرونده‌های منجر به آسیب مالی و اخلاقی در این زمینه داشتیم.

سرهنگ مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ، با تاکید بر اینکه سایت‌های تبلیغاتی، محیطی برای تبلیغ کالا و نه خرید و فروش کالاست، اظهار داشت: مشاهده و پسند یک محصول در سایت‌های تبلیغاتی خرید و فروش حتی موارد معروف، تضمین کننده صحت محصول نیست بلکه خریدار باید از منظر فیزیکی واقعیت یک کالا را اصالت سنجی کند و سپس وارد چرخه پرداخت وجه شود.
هیچ خریدی مبنی بر پرداخت اولیه پول پیش از دریافت کالا معقول نیست
وی افزود: از سویی هیچ خریدی مبنی بر پرداخت اولیه پول پیش از دریافت کالا معقول نیست بلکه بهترین راه معامله پایاپای است بدین معنا که در صورت خرید اینترنتی ابتدا از صحت و سلامت پس از تحویل جنس اطمینان حاصل کرده و سپس پرداخت پول انجام شود.
رئیس پلیس فتای اصفهان بیان داشت: مواردی از شکایت‌های داشتیم که پس از دریافت هزینه کالا، اصلا جنس به دست خریدار نرسیده و یا جنسی بدل و حتی محصولی دیگر به خریدار تحویل شده است.
آسیب‌های اخلاقی و مالی با مراجعه خریدار سایت‌های تبلیغاتی به منازل
وی در ارتباط با آسیب‌هایی که ممکن است حضور افراد خریدار و مراجعه کننده از سایت‌های تبلیغاتی برای مشاهده اجناس در خانه اشخاص در پی داشته باشد، ابراز داشت: در این حوزه نیز پرونده‌های منجر به آسیب داشتیم که هم مالی و هم اخلاقی بوده است و بر این اساس از مردم درخواست داریم که به هیچ عنوان در محیط بسته با خریدار قرار نگذارند و یا الزامات امنیتی جانبی دیده شود بدین معنا که تعدادی از اعضای خانواده در شرایط ایمن حضور داشته باشند.
سرقتی که گاه به دنبال تبلیغات فروش خودرو و یا موتورسیکلت می‌آید
مرتضوی با بیان اینکه بهتر است قرار با خریدار در محیط عمومی باشد و محیط های خصوصی در این ارتباط به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود، به بخش دیگری از آسیب‌های خرید و فروش مجازی اشاره و تاکید کرد: در برخی موارد تبلیغات موتورسیکلت و یا خودرو و یا دیگر موارد داشته ایم که فروشنده به بهانه اینکه کالا را امتحان کند خودرو یا موتورسیکلت را به سرقت برده است.
وی ابراز داشت: مردم باید در مواجهه با تبلیغات مسایل امنیتی را لحاظ کنند تا اجناس ارزشمند آنها توسط سوءاستفاده کنندگان به تاراج نرود و در معرض این دسته از آسیب‌های فضای مجازی قرار نگیرند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37888/پرونده‌های-منجر-به-آسیب-مالی-و-اخلاقی-در-خرید-و-فروش‌های-مجازی
بستن   چاپ