پیام سپاهان
شهردار:
روابط سنتی مانع توسعه اردستان است
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 18:29:58
سپاهان نیوز - کاشان- شهردار اردستان گفت: مشکل توسعه این منطقه اشتغال و آب نیست بلکه نحوه تعاملات اجتماعی و حاکم بودن روابط سنتی است که باید اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، محسن حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اردستان بیان کرد: حزب گرایی بدون اندیشه، ضد توسعه و صله گیری در گذشته مرسوم بود که هنوز هم در برخی نقاط وجود دارد در حالی که بزرگان، مردم و مسئولان باید در مسیر توسعه گام برداشته و حتی خبرنگاران نیز برای دفاع از حق شهروندان آموزش ببینند.
وی شهرها را ماننده موجودی زنده و در رقابت با یکدیگر عنوان کرد و افزود: برای سرعت بخشی به قطار توسعه اردستان نیازمند همدلی و همراهی هستیم اما در این شهرستان به رغم وجود زیرساخت ها، توسعه صورت نگرفته است.
شهردار اردستان گفت: توسعه پیش از هر چیز مقوله ای فرهنگی است و در صورت فراگیر شدنش می توان به تحقق آن اندیشید؛ همچنان که این شهر پس از 81 سال فعالیت شهرداری هنوز دغدغه آسفالت، جدول و سنگفرش پیاده رو ها را دارد.
او اضافه کرد: این شرایط نشان دهنده تعامل نامناسب بین مردم و شهرداری است که تنها با تغییر نگاه قابل اصلاح خواهد بود.
حیدری با اشاره به طرح های عمرانی در دست اجرای شهرداری عنوان کرد: سه پارک در محله تکمیل شده و 6 پارک مانند پارک شهرک حافظ با اعتبار نزدیک به 9 میلیارد ریال در حال تکمیل شدن است.
وی گفت: مشکل آسفالت نیز با پیگیری نماینده اردستان برای دریافت یک هزار تن قیر رایگان برطرف خواهد شد و در این راستا قرارداد تحویل مرحله نخست آن بسته شده است.
شهردار اردستان افزود: طرح بازآفرینی شهری نیز در پنج مرحله اجرا خواهد شد که مرحله نخست آن در محدوده مسجد جامع با اعتبار افزون بر 11 میلیارد ریال در حال اجراست و قنات 2 طبقه، مسجد خسرو، مسجد ملا یعقوب و محله بازار در مرحله بعدی قرار دارند.
وی در ادامه نیز با ابراز نارضایتی از صادر نشدن مجوز کاوش برج خاموشان، شهر زیرزمینی و بازار سرپوشیده بیان کرد: این اثرها متعلق به دوره ساسانی و از ذخیره های ارزشمند تاریخی و فرهنگی شهرستان اردستان می باشد که بدون استفاده مانده است.
شهر اردستان با جمعیت نزدیک به 16 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37898/روابط-سنتی-مانع-توسعه-اردستان-است
بستن   چاپ