پیام سپاهان
کمترین هدر رفت آب استان اصفهان در ورزنه است
چهارشنبه 23 خرداد 1397 - 19:01:24
سپاهان نیوز - اصفهان- مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: با اقدام هایی همچون اصلاح شبکه فرسوده که در چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفت میزان هدر رفت آب در شهر ورزنه به کمترین میزان در سطح استان رسیده است.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از هاشم امینی اعلام کرد: در زمان حاضر هدر رفت آب در شهر ورزنه به 6 درصد رسیده که کمترین میزان در سطح استان است.
وی با اشاره به اینکه شهر ورزنه در انتهای مسیر رودخانه زاینده رود و نزدیک تالاب بین المللی گاوخونی قرار دارد، افزود: تابستان سال جاری برای گذر از بحران کم آبی در این منطقه، آب انبارها وارد مدار بهره برداری شدند.
امینی با بیان اینکه ورزنه در انتهای خط آبرسانی اصفهان بزرگ در حوزه شهرستان اصفهان قرار دارد، بیان کرد: هم اکنون دو حلقه چاه در این شهر در مدار بهره برداری قرار دارد و یک حلقه چاه جدید نیز در حال حفر است.
به گفته وی با توجه به اینکه شاخص هدایت الکتریکی (EC) آب در شهر ورزنه بسیار بالاست و به بیش از چهار هزار (میکروموس) می رسد، مقرر شد در آینده نزدیک دستگاه آب شیرین کن در این شهر راه اندازی شود.
شاخص هدایت الکتریکی آب (EC) نشان دهنده میزان املاح هادی موجود در آب می باشد لذا اندازه گیری آن به منظور کنترل کیفیت آب از اهمیت زیادی برخوردار است.
هدایت الکتریکی آب باران بین 2 تا 100 میکروموس بر سانتی­متر است و ‏در آب های سطحی و زیرزمینی از حدود 90 میلی موس بر سانتی­متر شروع شده و به چندین هزار میکروموس می رسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در تابستان سال جاری برای اینکه مردم شهر ورزنه بتوانند خدمات پایدار آبفا را دریافت کنند آب انبار حاج محمد باقر با قدمت 300 سال پس از تجهیز وارد مدار بهره برداری شد بطوریکه مردم از این آب انبار که در مرکز شهر قرار دارد آب شرب مورد نیاز خود را برداشت می کنند.
امینی افزود: مرمت و تجهیز آب انبار هزار متر مکعبی مسجد جامع، استفاده از مخزن 2هزار مترمکعبی شهرک صنعتی ورزنه و بهره گیری از مخزن سه هزار متر مکعبی آبفا از دیگر اقدام ها برای گذر از بحران کم آبی در این شهر است.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بسیار محدود ذخیره آب سد زاینده رود، 30 درصد تخصیص آب طرح این شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و تلاش شده تا با تعدیل فشار و ترغیب مردم به مصرف بهینه، آب مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، ورزنه، با حدود 14 هزار نفر جمعیت از توابع بخش بن ‌رود اصفهان است و در فاصله 110 کیلومتری شرق اصفهان و در نزدیکی تالاب بین‌ المللی گاوخونی قرار دارد.
شغل بیشتر مردم ورزنه، کشاورزی است که در چند سال اخیر بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی با محدودیت مواجه شده است.
از طرفی ورزنه بدلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری، شهری گردشگر پذیر محسوب می شود؛ زنان در این شهر به صورت سنتی چادر سفید بسر می کنند و به شهر کبوتران سفید نیز شناخته شده است.
وجود تپه های شنی در کویر ورزنه نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر است.
3011 / 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/37899/کمترین-هدر-رفت-آب-استان-اصفهان-در-ورزنه-است
بستن   چاپ